Coordonnées 10995

Uploaded 5 septembre 2011

Recorded août 2011

Vu 6423 fois, téléchargé 101 fois

près de Irazein, Midi-Pyrénées (France)

Es tracta d'una recomanable però exigent travessa circular que transcorre entre les regions pirinenques de la Vall d'Aran i Couserans. Atès que no hi havia allotjament a la Gîte d'Etape de la Maison du Valier, vam decidir dormir en Bonac, població més propera amb gîte. A ressaltar la cordialitat i amabilitat de tots els guardes dels refugis, incloent la conductora del taxi Castillonnais. Encara que el track s'inicia d'Bonac, el trajecte és el següent:

1º- Sortida des de Montgarri, fent nit al refugi d'Estagnous.

2n- Ascensió al Mont Valier i baixada fins a Pla de la Lau. La intenció era anar seguint el GR10 i després seguir per l'Chemine Tour de Biros, però a causa del vent i desnivell realitzat, agafem un taxi que ens va portar fins Bonac. (Aquest recorregut no figura en el track)

3º- Des de Bonac, prenem el GR-10 I que sense pèrdua ens porta a la Gîte d'Etape d'Eylie. El GR passa per davant de l'edifici on pernoctar, però la parella que regenta la gîte està uns 100 m. més endavant.

4t- Eyllie fins al refugi d'Araig. Gran desnivell que se salva còmodament.

5º- Refugi d'Araig fins a Montgarri. Semblava el més dur per llarg, però no, un cop fins al coll d'Albí, pràcticament tot baixada, salvant el coll de Maubèrme i el coll de Montoliu.

Llàstima de no haver pujat al Maubèrme, però el dia no era el idoni. Queda pendent per al pròxim track.

------------------------------------------------------------------------------------

Se trata de una recomendable pero exigente travesía circular que transcurre entre las regiones pirenaicas de la Vall d'Aran y Couserans. Dado que no había alojamiento en la Gîte d'Etape de la Maison du Valier, decidimos dormir en Bonac, población más próxima con gîte. A resaltar la cordialidad y amabilidad de todos los guardas de los refugios, incluyendo la conductora del taxi Castillonnais. Aunque el track se inicia de Bonac, el trayecto es el siguiente:

1º- Salida desde Montgarri, haciendo noche en el refugio d’Estagnous.
2º- Ascensión al Mont Valier y bajada hasta Pla de la Lau. La intención era ir siguendo el GR10 y luego seguir por le Chemine Tour de Birós, pero debido al viento y desnivel realizado, tomamos un taxi que nos llevó hasta Bonac. (Este recorrido no figura en el track)
3º- Desde Bonac, tomamos la GR-10 E que sin pérdida nos lleva a la Gîte d’Etape d’Eylie. El GR pasa por delante del edificio donde pernoctar, pero la pareja que regenta la gîte está unos 100 m. más adelante.
4º- Eyllie hasta el refugio d’Araig. Gran desnivel que se salva cómodamente.
5º- Refugio d’Araig hasta Montgarri. Parecía lo más duro por lo largo, pero no, una vez hasta el collado de Albí, prácticamente todo bajada , salvando el coll de Maubèrme y el coll de Montoliu.

Lástima de no haber ascendido al Maubèrme, pero el dia no era el idoneo. Queda pendiente para el próximo track.