Durée  un jour 6 hours 23 minutes

4,5
8,9

Vu 1262 fois, téléchargé 45 fois

près de Saas-Fee, Canton du Valais (Switzerland)

Vam sortir el dissabte al matí des de Saas Fee. Feia una dia tot ennuvolat i de tant en tant deixava caure una fina pluja. A la petita església del poble, trobem el primer indicador que ens marca 4h i 15 minuts de pujada al refugi Mischabelhütte. Doncs això, allà vam començar a pujar i ens esperaven 1500m de desnivell positiu fins al refugi situat a 3300 aproximadament.
Realment tot és pujada, casi ni un replà, però en mica en mica es van anar guanyant els metres. El tros abans d’arribar al refugi (bastant abans) vas fent una mena de cresta (la qual degut als ferros que hi ha muntats, no suposa gaire dificultat). Val la pena pujar amb calma, d’aquesta manera et permet aclimatar-te bé (ja que dormirem a 3300) i no gastar les forces per demà ja que encara ens quedaran 1000m més.
La ruta fins el refugi està molt ben senyalitzada i no té pèrdua. Si es vol estalviar uns 500m de desnivell, hi ha l’opció d’agafar el telefèric.

Nosaltres no vam sopar ni esmorzar el refugi, i la guarda ens va dir que per anar a fer el Nadelhorn la gent es despertava entorn de les 3 de la matinada per sortir abans de les 4.
Per tant, tal dit tal fet, el diumenge a les 3 estàvem en peu per començar a pujar. En comparació al dissabte, diumenge pintava molt bon temps, i així ho va fer. Feia un sol que petava, tot i que també feia molt vent.
Sortim del refugi i acabem d’enfilar una petita part de la cresta que queda, fins arribar a peu del glaciar. En aquest, veiem que encara hi ha molta neu, i de fet casi no es pot observar cap esquerda. Ens disposem a travessar el primer tram de glaciar, aquest tot pla fins haver de fer la pujada cap al WindJoch. A partir d’aquí es on va començar a bufar de valent el vent i no ens el vam treure de sobre. La pujada al coll tot i tenir algun pas amb un 40/45º no és molt problema.
Ja per acabar d’arribar al cim, fem l’aresta final (sembla que estigui a tocar però es bastant llarga).Al haver-hi bastanta neu, hi ha passos els quals podem fer i d’aquesta manera ens estalviem algun pas de roca. Més avançat al Juliol o agost dubto que es puguin fer.
Finalment i amb feines acabem d’arribar al cim. Al ser molt petit i haver-hi bastanta gent decidim anar ràpid cap a baix.
La baixada es fa pel mateix camí. Nosaltres ens la vam agafar amb calma. 2500m negatius i amb pes a l’esquena es noten... :P

En resum és una ascensió molt recomanable, pots gaudir de bones vistes i per tractar-se d’una ruta d’alpinisme i per glaciar no és molt complicada.
Architecture sacrée

NADELHORN VORGIPFEL

NADELJOCH

Pont

Pont per travessar el riu
Information

WINDJOCH Primer coll a 4000m

• Photo de marta.ferrer

marta.ferrer 24 juil. 2016

Deu ni do el vent, tot i així una fantàstica ascensió!!