Durée  2 hours 35 minutes

0,9
1,7

Vu 324 fois, téléchargé 8 fois

près de Whakapapa Village, Manawatu-Wanganui (New Zealand)

Ruta des del Knoll Ridge Cafe fins als peus del Tukino Peak i el Te Heuheu, resseguint la ruta coneguda com a Skyline Ridge Walk, i continuant el camí durant mig quilòmetre més, fent la tornada pel mateix camí.
La ruta comença al Knoll Ridge Cafe, després d'haver agafat el telecadira des d'Iwikau Village. De fet, són dos telecadires diferents (cal baixar del primer i fer uns metres a peu per agafar el segon), tots dos inclosos dins el mateix tiquet. El viatge en telecadira estalvia prop de 400 metres de desnivell, però el mateix recorregut es pot fer a peu, de manera que si es disposa de temps, l'opció és prou recomanable si es vol estalviar el preu del tiquet del telecadira, que no és baix (uns 35NZD en el moment de fer la ruta). Un cop s'arriba al final del trajecte, cal buscar bé l'inici de la ruta, perquè queda una mica amagat. És fàcil seguir altres caminants que surten en línia recta de l'estació de telecadires (la descripció de la ruta a Internet, a més a més, no ajuda gaire, com tampoc ho fan els mapes que es troben a dalt), però aquesta ruta comença darrere el Knoll Ridge Cafe, de manera que cal dirigir-se cap a aquest establiment per veure el cartell negre que indica la direcció de la ruta. Un cop trobat el cartell, la ruta va seguint uns pals de fusta sense pintar que fan de fites, i que poden ser complicats de veure a la distància, sobretot si no fa bon temps. No cal caminar gaire estona per veure com s'allunya el Knoll Ridge Cafe i començar a veure les primeres vistes panoràmiques. El camí va enfilant-se constantment i, a part d'algun rierol que salta entre les roques i les clapes de neu que es troben més amunt, el paisatge que es troba és completament rocós i desert. A més a més, abans d'arribar al final oficial de l'Skyline Ridge Walk, cal superar una tartera no massa llarga. Un cop s'arriba en aquest punt, es pot veure un turó rocós on es pot grimpar amb molt de compte (no apte per a gent amb vertigen!), i obtenir unes vistes absolutament privilegiades. En aquest cas, i per obtenir vistes des d'un indret més elevat, s'ha continuat el camí en direcció al Tukino Peak i el Te Heuheu, tot i que aquest tram no forma part de l'Skyline Ridge Walk. Aquest tram també discorre per una tartera, i s'ha decidit aturar-se en un punt que s'ha considerat idoni per reposar i gaudir de les vistes.
Per tornar s'ha seguit el mateix camí que a l'anada, anant amb molt de compte a les tarteres per no relliscar, i tenint en compte l'hora de tancament de l'estació de telecadires, que en aquest cas era a les 16:00h.
Es tracta d'una ruta assequible i que ofereix vistes espectaculars del Tongariro National Park (incloent l'imponent volcà Ngauruhoe), sobretot si cap núvol fa la guitza. Si hi ha temps i ganes, es pot intentar arribar fins al cràter del Ruapehu, ja que es troba a poc més de 200 metres de desnivell des d'on s'acaba la ruta que es presenta aquí, o fins i tot al cim del Mount Ruapehu, a uns 400 metres de desnivell des del final d'aquesta ruta, tot i que el desnivell acumulat seria més gran. També cal tenir present que no hi ha ombres durant la ruta, o sigui que la protecció del sol i la provisió d'aigua són aspectes importants a tenir en compte, així com també el calçat.
Information

Cartell indicador de l'inici de la ruta

Rivière

Rierol fluint entre les roques