-
-
857 m
593 m
0
3,2
6,4
12,75 km

Vu 37 fois, téléchargé 1 fois

près de Puente la Reina de Jaca, Aragón (España)

CAT.
Ruta d'exploració per la zona. Val la pena pels paisatges panoràmics i per alguns racons prop del riu Aragón, tot i que cal dir que seguir-la en tot el seu recorregut no és recomanable per excursionistes. Ho explico a continuació.

Sortim des del pàrking del Mesón de La Reina, just a l'entrada de Puente la Reina de Jaca, creuem el pont que dona nom al poble, i seguim a la dreta pel voral de la carretera, en direcció a Bailo. Al cap d'1,5 km, entrem al camí que hi ha a l'esquerra, a la corva que fa la carretera, i iniciem l'ascens pel puig denominat Fuenteciellas, i més endavant, Monte Solandoto. La pista està descuidada, i l'aigua l'ha malmés. Un cop dalt, s'obtenen una magnífiques vistes de la Canal de Berdún, amb Puente la Reina de Jaca, i Santa Cilia, en primer terme.

El descens de Monte Solandoto és complicat si es segueix aquest track, i requereix de la voluntat de cadascú per no retrocedir (seria millor fer-ho): el camí desapareix totalment, la baixada és molt pronunciada i s'ha de fer "camp a través", travessant molta vegetació, amb l'afegit que no hi ha cap via oberta. Des d'aquí, bones vistes a Monte Cuculo i San Salvador, per cert. Vaig aconseguir sortir d'allà seguint els corriols del drenatge de la muntanya, poc aptes, però trobats en aquella situació, era l'única opció... (divertida/esforçada per a un trailrunner, i no apta per excursionistes)

Un cop abaix, Barranco de San Salvador, vorejo uns conreus fins que arribo a la carretera N-420, a l'alçada del Camping Pirineos, la travesso i, en direcció a Puente la Reina de Jaca, entrem a la dreta per una pista per travessar el Riu Aragón sobre un pont. Vaig voler veure i intentar seguir el curs del riu que, en aquesta època de l'any, baixa força ple, i molt ràpid. No hi ha manera de seguir el seu curs a peu. Vaig buscar alguna via de pas en diversos punts, sense èxit. Vaig haver de remuntar direcció nord, fins trobar el nou pont sobre el Subordán, afluent de l'Aragón, on vaig poder passar a l'altra banda del riu, per finalment arribar al punt d'inici. Per evitar aquesta "aventura", la millor opció és, partint des de Camping Pirineos, seguir el Camí de Sant Jaume, per la mateixa carretera.

La qualifico com a moderada per aquests inconvenients.

ESP.
Ruta de exploración por la zona. Vale la pena por los paisajes panorámicos y por algunos rincones cerca del río Aragón, aunque hay que decir que seguirla en todo su recorrido no es recomendable para excursionistas. Lo explico a continuación.

Salimos desde el parking del Mesón de La Reina, justo a la entrada de Puente la Reina de Jaca, cruzamos el puente que da nombre al pueblo, y seguimos a la derecha por el arcén de la carretera, en dirección a Bailo. Al cabo de 1,5 km, entramos en el camino que hay a la izquierda, en la curva de la carretera, e iniciamos el ascenso por el monte denominado Fuenteciellas, y más adelante, Monte Solandoto. La pista está descuidada, y el agua la ha deteriorado. Una vez arriba, se obtienen una magníficas vistas de la Canal de Berdún, con Puente la Reina de Jaca, y Santa Cilia, en primer término.

El descenso de Monte Solandoto es complicado si se sigue este track, y requiere de la voluntad de cada uno para no retroceder (sería mejor hacerlo): el camino desaparece totalmente, la bajada es muy pronunciada y se debe hacer "campo a través", atravesando mucha vegetación , con el añadido de que no hay ninguna vía abierta. Desde aquí, buenas vistas a Monte Cuculo y San Salvador, por cierto. Conseguí salir de allí siguiendo los senderos del drenaje de la montaña, poco aptas, pero una vez en esa situación, era la única opción ... (divertida/esforzada para un trailrunner, y no apta para excursionistas)

Una vez abajo, Barranco de San Salvador, es necesario bordear los cultivos hasta llegar a la carretera N-420, a la altura del Camping Pirineos. Cruzamos la carretera y, en dirección a Puente la Reina de Jaca, entramos a la derecha por una pista para atravesar el Río Aragón sobre un puente. Quise ver e intentar seguir el curso del río que, en esta época del año, baja bastante lleno, y muy rápido. Me temo que por esta zona no hay manera de seguir su curso a pie, la maraña de vegetación lo hace imposible. Busqué alguna vía de paso en varios puntos, sin éxito. Tuve que remontar dirección norte, hasta encontrar el nuevo puente sobre el Subordán, afluente del Aragón, donde pude pasar al otro lado del río, para finalmente llegar al punto de inicio. Para evitar esta "aventura", la mejor opción es, partiendo desde Camping Pirineos, seguir el Camino de Santiago, por la misma carretera.

La califico como moderada por estos inconvenientes.

Commentaires

    You can or this trail