Coordonnées 1183

Uploaded 28 février 2013

Recorded février 2013

Vu 3919 fois, téléchargé 69 fois

près de Saint-Avre, Rhône-Alpes (France)

Click for all COLVBB road climbs
Click for all WCRVBB saddlebag routes
>>>Next Route>>>

COLVBB-31-ALPS DU NORD-COL DU GLANDON 1924 m-COL DE LA CROIX DE FER 2068 m

COL GLANDON:          LENGTH: 24,12 km  START: 772 m  END: 1924 m   TOT:  1152 m  AVG: 4,8%
COL CROIX DE FER: LENGTH: 27,53 km  START: 772 m  END: 2064 m   TOT:  1292 m  AVG: 4,7%
Total ruta: 65 km
Total desnivell acmulat: 1292 m

DESCRIPCIO:
Aquesta és una bonica etapa circular per pujar dos ports mítics del Tour de França, con són el coll del Glandon i la Croix de Fer. De fet, el Croix de Fer és la continuació del Glandon, afegint-hi uns quilòmetres més i superant els 2000 metres. Juntament amb el llarg descens per l'altra vall, fan una bonica etapa en bicicleta de més de 65 km.

La ruta comença a Sant Etiene de Cuines, a la vall del riu Maurienne, afluent de l'Isere. Allà, comencen les rampes del port de Glandon, llarg però de pendent molt irregular. Comença amb dos o tres quilómetres suaus, al 1% per endurirse i a partir del 5 trobar tres o quatre quilòmetres amb fortes rampes que van cap al 10%. En aquests trams anem passant pobles, i després d'un tall de baixada, afrontem dures rampes del 11%. Passat el poble de La Chal, comencem a sortir del bosc, i atravessem el riu. El port aquí adquireix la majestuositat dels cols del Tour de Frances, amb llargues corbes i vistes sobre tota la pujada. Un cop a dalt del col, trenquem a l'esquerra i llavors venen uns tres quilometres per superar el coll de Croix de Fer, ja a més de 2000 metres.

La ruta continua per l'altra vertent, seguint la vall del riu Arves, que passa per varis engorjats molt bonics. Anem atravessant pobles fins arribar, baixant, fins arribar a Saint Jean de Maurienne, on trobem el riu que ens portarà fins a St Etienne de Cuines, l'origen de la ruta.

DESCRIPCION:
Esta es una bonita etapa circular para subir dos puertos míticos del Tour de Francia, como son el col del Glandon y la Croix de Fer. De hecho, el Croix de Fer es la continuación del Glandon, añadiendo unos kilómetros más y superando los 2000 metros. Junto con el largo descenso por la otra valle, hacen una bonita etapa en bicicleta de más de 65 km.

La ruta comienza en San Etiene de Cuines en el valle del río Maurienne, afluente del Isere. Allí, comienzan las rampas del puerto de Glandon, largo pero de pendiente muy irregular. Comienza con dos o tres kilómetros suaves, al 1% para endurirse ya partir del 5 encontraron tres o cuatro kilómetros con fuertes rampas que van hacia el 10%. En estos tramos vamos pasando pueblos, y después de un corte de bajada, afrontamos duras rampas del 11%. Pasado el pueblo de La Chal, empezamos a salir del bosque, y atravesar el río. El puerto aquí adquiere la majestuosidad de los coles del Tour de Frances, con largas curvas y vistas sobre toda la subida. Una vez arriba del cole, nos desviamos a la izquierda y entonces vienen unos tres kilómetros para superar el cuello de Croix de Fer, ya a más de 2000 metros.

La ruta continúa por la otra vertiente, siguiendo el valle del río Arves, que pasa por varios barrancos muy bonitos. Vamos atravesando pueblos hasta llegar, bajando, hasta llegar a Saint Jean de Maurienne, donde encontramos el río que nos llevará hasta St. Etienne de Cuines, el origen de la ruta.

DESCRIPTION:
This is a nice round trip climbing two ports of the legendary Tour de France, with the col the Glandon and b. In fact, the Croix de Fer is the continuation of Glandon, adding a few more kilometers and more than 2000 meters. Along with the long descent down the other valley, makes a nice bike stage over 65 km.

The route begins in San Etiene Cuines in the Maurienne valley of the River, a tributary of the Isere. There he started cramping port Glandon, long but irregular slope. Start with two or three kilometers of 1% of slope to rise then during 4 or 5 kilometers to heavy ramps that go to 10%. In these sections we pass villages, and then cut down, facing tough inclines of 11%. Past the town of Chal, we started out of the woods and crossed the disk. The port here takes the majesty of the Tour de France cols, with long curves and views all the way up. Once on top of the col, break left and then come to pass about three kilometers from the col of Croix de Fer as over 2000 meters.

The route continues on the other vert, following the valley of the Arve River, which passes through several beautiful canyons. We cross some villages, downhill, until you reach St Jean de Maurienne, where we found the river that leads to St Etienne de Cuines, the start of the route.

Podeu contactar amb [email protected] per a més informació.
You can contact [email protected] for further information.

You can find the world cycling routes of the WCRVBB project clicking here to access.

You can click over this other project bike routes or search the tags in google.
- WCRVBB, for cyclotourist routes with saddlebags around the world.
- DCRVBB, for one day routes around Europe.
- KCRVBB, for one day routes with kids around Europe.
- COLVBB, for climbings of Tour de France, Vuelta a Espanya, Giro di Italia, ...
- BCNVBB, for one day routes around Barcelona.
- RBTTCASSA, for MTB routes around Cassa de la Selva (Girona).
- RBTTCAT, for MTB routes around Catalunya.

Have a nice trip!

• Photo de COLVBB-31-ALPS DU NORD-COL DU GLANDON 1924 m-COL DE LA CROIX DE FER 2068 m
COLVBB-31-ALPS DU NORD-COL DU GLANDON 1924 m-COL DE LA CROIX DE FER 2068 m 2 COLS