6,49 nm

Durée

16 août 2015

août 2015

Soyez le premier à applaudir

6,49 nm

près de Jonction, Genève (Swiss Confederation)

Départ du Pont Sous-Terre à la Jonction et arrivée à Aire-la-Ville. Possibilité de laisser la voiture sur le parking de Aire-la-Ville.

Ca nous a pris 3 heures car nous nous sommes laissé descendre quasiment sans ramer, Il y pleins d'autres endroit pour terminer la descente, notamment à Vernier à mi-chemin.

Il n'y a aucun rapide donc c'est une descente facile et parfait pour prendre l'air et se détendre tout en appréciant la végétation.

• Photo de madnomad

madnomad 25 mars 2018

J'ai suivi cet itinéraire  View more

That's a very nice way to escape from the city and enjoy a completely different view of the surrounding area! The river is very calm and the current is minimal. So, it's safe for beginners and you need to paddle quite a lot. However, the route is short and relaxing. We made it in three hours too.

Thanks a lot for sharing it!

• sport68 13 déc. 2020

J'ai suivi cet itinéraire  View more

I have done pretty much same itinerary, easy and really nice scenery, watch out protected area for wild life, be smooth .. the stream not strong thus going upfront flow not difficut all the way up to the " jonction ". some place you can stop by and have quick lunch on your own. Thanks for having posted this GPX trace,