Durée  4 hours 7 minutes

2,1
4,2

Vu 1940 fois, téléchargé 9 fois

près de Rostrevor, N Ireland (United Kingdom)

Rostrevor is in County Down, Northern Ireland. Travelling from Dublin, the best way is to take a bus to Newry and from there in a local bus to the town of Rostrevor. The bus stop is beside the Monument to Major General Ross, born in Rostrevor, a member of the British Army sent to America in 1814 to fight in the Civil War. He won some notable victories, and is reputed to have burned down the White House. Some years later he was killed by a sniper in Baltimore. From there we walked to the main entrance to Kilbroney Park, and then through its beautiful park lands to the Reception, Information Centre and Cafe. Here we had a snack before beginning the main part of our hike for today. From the Information Centre took a path through the forest and some lovely meadow-lands. We then left the park to walk along the roads to the Rostrevor Graveyard where visited the grave of the Tall Man. Patrick Murphy, the Irish Giant, who was 8ft 1 inch tall, was believed to be the tallest man in the world at the time of his death in 1862 at 28 years of age. The graveyard has many examples of the Celtic Cross used as tombstones. From there we walked back and entered the Park to walk along the banks of the Rostrevor River and through the Fairy Glen which got it's name as it was believed to be inhabited by fairies. We then left the Park and walked to the Church of Saint Bronach where we saw the famous Bell which dates back to 900 AD. It is said that the bell was associated with one of the mythological figures of ancient Irish history. We then walked to the centre of town where we had some refreshments and took the bus back to Newry and then Dublin. This is a varied and pleasant walk, and there are many different pathways criss-crossing the park, which combines history and walking, and is suitable for all ages and families.
Rostrevor está situado en el Condado de Down, en el Norte de Irlanda, Reino Unido. Usando transporte público desde Dublín, se puede tomar un autobús a Newry y otro desde la Estación de Buses al pueblo de Rostrevor. Bajamos en la parada situada a lado del Monumento al General Ross, nacido en Rostrevor, alistado en las el Ejercito de Inglaterra, le mandaron al EEUU en 1814 para luchar en la Guerra Civil. Victorioso en algunas batallas famosas, dicen que hasta llegó a prender fuego y destruir la famosa Casa Blanca. Matado por un francotirador en Baltimore unos años más tarde. Desde allí, anduvimos hasta la Entrada Principal del Parque de Kilbroney, continuando por el precioso parque hasta llegar al edificio que contiene la Oficina de información y la Recepción, y un Café. Tomamos el bocadillo en el merendero, antes de empezar la parte principal de nuestro senderismo. Desde el Centro tomamos un sendero por un bosque preciosos y unos prados hasta salir del Parque. Caminamos por las calles hasta llegar al Cementerio de Rostrevor donde visitamos la tumba del Hombre Alto. Patrick Murphy, el Gigante Irlandes, que medía 2.46 metros, conocido como el hombre más alto del mundo a la fecha de su muerte en 1862 a los 28. El cementerio tiene muchos ejemplos de la Cruz Celta empleados como lápidas. Volvimos hacía el parque andando por la ribera del Río Rostrevor y por el Valle de las Hadas, llamado así por tener fama de estar habitado por los seres fantásticos de los bosques. Otra vez llegamos a la entrada principal del Parque desde donde fuimos andando hasta la Iglesia de Santa Bronach par ver la famosa campana que dicen que data desde los años 900. Se dice que la campana está relacionada con unos de los héroes mitológicos de Irlanda . Regresamos al centro del pueblo donde cogimos el autobús de regreso a Newry después de tomar un refresco en un Café céntrico. Es una ruta variada y agradable, con múltiples senderos en le parque para escoger, combina la historia con el senderismo, y es apta para todos edades y familias.