Durée  4 hours 2 minutes

2,4
4,7

Vu 795 fois, téléchargé 40 fois

près de Baños de Panticosa, Aragón (España)

Bonica, agradable i còmode travessa entre el refugi de les Oulettes de Gaube i l'aparcament del Pont d'Espagne passant pel llac de Gaube i el Pont D'Espagne on es un festival d'aigua amb diversos saltants en la confluència dels rius de Gaube i el de Mercadau.

Recorregut de baixada de la Vall del Vignemale, amb un tram bonic i força senzill. Hi ha trams de pendent, alguns rocs, però no presenta dificultat tèncica. Ja sabem que la dificultat es subjectiva i depen del nivell de cada persona, pel que el qualificariem de dificultat baixa , però com que aquest grau a Wikilock no es contempla, el posem com a fàcil.

Sortida. Refugi de les Oulettes de Gaubi el peu de la carta nord del VBignemale, amb vistes meravelloses.

Arribada: A parcament del Pont d'Espagne, més amunt de l'estació d'esqui de Cauterets.

Nosaltres vam fer el recorregut amb travessa, sortint del barranc d'Ossoue, fent dues nits Baysellance i a les Oulettes, deixant-nos el bus prop de la Presa d'ossoue i recollint-nos a l'aparcament del Pont d'Espagne.

Els altres recorreguts de la travesa els podeu consultar a:

Cal tenir en compte que esterem molt alts, pel que anirem sempre per prat o roca, i vegetació baixa i escassa pel que farem gairebé tot el recorregut a ple sol, tret del darrer tram de baixada cap el Pont d'Espanya on trobarem bosc, pel que es recomanable portar gorra, ulleres de sol i crema solar.

Molt recomanable portar GPS, ja que ens podrien passar de llarg algun trencall. L'autor no es fa responsable del seguiment del recorregut només amb la descripció, que és només orientativa i en cap cas una guia de la ruta.

Breu descripció: Sortim del refugi admirant una vegada més la incommensurable pared nord del Vignemale reuant immediatament el torrent que baixa del llac per un pont de fusta nomes començar. Anirem sempre pel cami principal que no presneta pèrdua.

Alternaran trams planers amb altres de més pendent, passant primer per un bonic saltant d'aigua, el d'Esplumouse superior i aviat creuem el riu per un pont. Més avall passarem al costat de la cascada d'Esplumouse i una mica més avall on el riu s'engorja el creuem per un pont metàl·lic sobre al riu que passa amb molt aforça i cabal notable. Veurem algun saltant més d'aigua a la vegada que ja veiem, davant nostre, el llac de Gaube cap on anem. El voregem deixant-lo a la dreta i anat al refugi del Lac de Gaube que està al costat dret, on hi ha una Mare de Déu posada a la roca i amb vistes fantastiques al Vignemale que es reflexa al llac.

Seguirem, ara ja entrant al bosc per un cami molt més ample i frequentat amb trams empedratss tot i que també hi ha trams bastant pendents amb alguns rocs i arrels amb formes capritxoses. Arribem a la zona baixa on sentim el brugit de l'aigua i veiem saltants a dojo. Estem al Pont d'Espagne, que és el pont de pedra que passa per sobre el riu engorjat. Mes endavant passarem per l'hotel i el pont de Mercadau per anar a dos salts més d'aigua espectaculars. Recularem passant de nou per l'hotel i creuant el riu
per un altre pont per sota el Pont d'Espagne per arribar aviat a l'aparcament on ens espera el bus, deixant a l'esquerra un cami que baixa paral·lel al riu en direcció a La Raiillere a mig camí de Cauterets.
refuge

Parking Pont Espagne

Parking

Bosc

Bosc precios amb arrels espectacular i lloses amb formes curioses
Chute d'eau

Mirador

Mirador del Llac de Gaube

Pont torrent Gaube

Pont creaunt el torent de Gaube a la sortida del refugi