Temps de déplacement  53 minutes

2,0
4,0

Vu 111 fois, téléchargé 3 fois

près de Campoussy, Occitanie (France)

Roca Gelera es troba inclòs al repte dels 100 cims de la FEEC

DIFICULTAT FÍSICA : Fácil
HI HA CAP FONT: No
ALTITUD : 1110m.

Senzillíssima caminada per ascendir a l'espectacular mirador de les Fenouillèdes que és la Roca Gelera. El punt de partida és una pista que surt una mica més lluny del coll de Roc Jalere a la carretera que uneix Prades amb Sournia, direcció Prades.
Aquesta pista dóna accés a una torre de vigilància, i la seguim una estoneta, fins a la cruïlla que porta a aquesta torre, nosaltres seguim per la pista de l'esquerra, fins al proper monticulo que té a la Roca Gelera en el seu cim. En deixar la pista i començar a pujar per la carena, el tram és força brut amb molt matoll i esbarzer, pel que és millor pujar pel camí de baixada, que consisteix a seguir per la pista fins al punt mes alt, per ascendir per terreny més net i franc.
 Al peu de la Roca Gelera, només queda enfilar una mica per ascendir els quatre metres que ens separen del punt més alt per a gaudir de les vistes. El descens pel mateix camí sense problemes.
BON CAMÍ 🌍

Sencillisima caminata para ascender al espectacular mirador de las Fenouilledes que es la Roca Gelera. El punto de partida es una pista que sale un poco mas lejos del coll de ROc Jalere en la carretera que une Prades con Sournia, dirección Prades.
Esta pista da acceso a una torre de vigilancia, y la seguimos un ratito, hasta llegar al cruce que lleva a dicha torre, nosotras seguimos por la pista de la izquierda, hasta el cercano monticulo que tiene a la Roca Gelera en su cima. Al dejar la pista y empezar a subir por el cordal, el tramo es bastante sucio con mucho matorral y zarza, por lo que es mejor subir por el camino de bajada, que consiste en seguir por la pista hasta el punto mas alto, para ascender por terreno mas limpio y franco.
Al pie de la Roca Gelera, solo queda trepar un poco para ascender los cuatro metros que nos separan del punto mas alto para disfrutar de las vistas. El descenso por el mismo camino sin problemas.