4,0
8,1

près de Jdaïdet ech Choûf, Mont-Liban (Lebanon)

Une randonnée fantastique le long de la rivière Barouk. Cette période de l’année (avril) est le moment idéal pour cette randonnée. Nous avons vu la nature à son meilleur. tout s'épanouit ou se prépare. La rivière était à son maximum. Nous sommes tombés sur 12 moulins à différentes altitudes.
Une randonnée difficile pour les débutants.
Je recommande (deux pouces en l'air)

• Norlena 29 mai 2018

Great trail. I expected to walk by the river all the time, but things didn't go that way! Great sceneries and diverse fauna.
    The waterfall and natural pool by the end are great for a small dip.
    A large portion of the trail is sun exposed, so it's recommended to skip the hike in hot weather

• Photo de Christian Holzl

Christian Holzl 29 mai 2018

Thanks for your contribution Norlena.
    Yes this trail is on low altitude and can be very hot during the summer season.
    We consider it as a winter trail. During the rainy season, the upper part of the trail along the cliff passes under two cascades which are most probably totally dry by now.
    Due to the heat, from June to September we generally stay above 2000m for hiking.