Temps de déplacement  une heure 27 minutes

1,9
3,7

Vu 209 fois, téléchargé 12 fois

près de la Menera, Occitanie (France)

Puig de les bruixes i Comanegra es troba inclòs al repte dels 100 cims de la FEEC
56-57📌/100 CIMS

HI HA CAP FONT: No
ALTITUD : 1391m. i 1557m. Respectivamente

CATALÀ
Iniciem la ruta al Coll Ferriol, a tocar de la Bassa de Monars, on hem arribat per una pista de terra que hem agafat a un parell de kilòmetres passat el poble de Rocabruna. Després d'uns 7.5 kilòmetres de pista acceptable deixem el cotxe a un marge ample al Coll Ferriol. Seguim per la pista de terra i just quan s'acaba trobem un parell de pals indicadors. Seguim el corriol que surt a l'esquerra en direcció al Puig de les Bruixes (marques verds i taronges) i que en pujada contínua, però gens exigent, ens porta a la carena a l'alçada del Pla de la Serra, punt pràcticament equidistant dels dos cims que pujarem avui. Seguim el camí ben marcat cap a l'est veient sempre l'objectiu del Puig de les Bruixes. Després d'un petit descens per la vessant francesa tornem a la carena pel Portell de Donantic i seguim el camí carener fins assolir el cim. Al cim, petit i allargat, trobem un rètol amb el nom i l'alçada (1.393 metres) i un pessebre. Vistes en 360 graus. Fem les fotos del cim i desfem el camí per tornar al Pla de la Serra i començar l'ascens al Comanegra. Cap dificultat especial llevat del tram final, curt però que puja decidit. Poc abans del cim trobem un tòtem que marca el punt més meridional del territori francès i amb indicadors de distancia a Mataró, Canigó i Hendaya. Poc després arribem al cim on trobem el vèrtex geodèsic, el clau metàl·lic i una placa amb el nom i l'alçada (1.557 metres) . Abans de baixar, seguim uns metres de la carena cap a l'oest per acostar-nos a l'avantcim senyalitzat amb una placa del Grup Excursionista de Sant Narcís, del Nadal de 1982.
Retornem al cim i fem el descens per la via directa cap a la Bassa de Monars tot seguint les mateixes marques verds i taronges i tenint sempre a la vista la zona d'aparcament.
BON CAMÍ 🌍

CASTELLANO
Iniciamos la ruta en el Coll Ferriol, junto a la Balsa de Monars, donde hemos llegado por una pista de tierra que hemos cogido a un par de kilómetros pasado el pueblo de Rocabruna. Después de unos 7.5 kilómetros de pista aceptable dejamos el coche en un margen amplio al Coll Ferriol. Seguimos por la pista de tierra y justo cuando se acaba encontramos un par de postes indicadores. Seguimos el sendero que sale a la izquierda en dirección al Puig de las Brujas (marcas verdes y naranjas) y que en subida continua, pero nada exigente, nos lleva a la cresta a la altura del Plan de la Sierra, punto prácticamente equidistante los dos picos que subiremos hoy. Seguimos el camino bien marcado hacia el este viendo siempre el objetivo del Puig de las Brujas. Tras un pequeño descenso por la vertiente francesa volvemos a la cresta por Portell de Donantic y seguimos el camino cumbrera hasta alcanzar la cima. En la cima, pequeño y alargado, encontramos un rótulo con el nombre y la altura (1.393 metros) y un pesebre. Vistas en 360 grados. Hacemos las fotos de la cima y deshacemos el camino para volver al Plan de la Sierra y comenzar el ascenso al Comanegra. Ninguna dificultad especial excepto el tramo final, corto pero que sube decidido. Poco antes de la cima encontramos un tótem que marca el punto más meridional del territorio francés y con indicadores de distancia en Mataró, Canigó y Hendaya. Poco después llegamos a la cima donde encontramos el vértice geodésico, el clavo metálico y una placa con el nombre y la altura (1.557 metros). Antes de bajar, seguimos unos metros de la cresta hacia el oeste para acercarnos a la antecima señalizado con una placa del Grupo Excursionista de San Narciso, de la Navidad de 1982.
Volvamos a la cima y hacemos el descenso por la vía directa hacia la Balsa de Monars siguiendo las mismas marcas verdes y naranjas y teniendo siempre a la vista la zona de aparcamiento.