Durée  7 hours 45 minutes

4,5
9,0

Vu 143 fois, téléchargé 7 fois

près de Albanyà, Catalunya (España)

Ruta una mica exigent, però que ens permet gaudir del sempre meravellós de l'Alta Garrotxa, en aquesta ocasió de la zona que pertany a l'Alt Empordà.
La ruta surt del bonic poble d'Albanyà, a la tornada ja el visitarem. Sortim del poble per davant de l'ajuntament i just després ja girem a l'esquerra i ens enfilem pel Clot de la Canova, anem pujant primer per corriols i llavors amb trams de pista, quan arribem a dalt de la serra de Ferrerós, girem a l'esquerra i ben aviat ens topem amb la masia del mateix nom que la serra, des d'allí tenim unes vistes excel·lents a la Serra del Bac Grillera i tot el seu entorn.
Continuem per la pista fins a arribar a una zona de gorgs, us aconsello de parar-hi una estona per gaudir-ne, banyar-se si s'escau i veure el pont del Beltran de lluny. Tornem a la pista, i just quan arribem a la vista del mas el Beltran, a l'esquerra veiem el pont, el creuem, abans, però podeu gaudir de l'arquitectura dels nostres avantpassats, continuem la ruta i abans d'arribar al castell, ens desviem a l'esquerra on hi ha un colomer, segons sembla pertany al mas i no al castell, el colomer del castell es troba una miqueta més lluny d'aquí, nosaltres no el vàrem visitar per desconeixença.
Ens dirigim al castell, bé, concretament a les restes del castell, gaudim de l'entorn i reculem una miqueta per anar a buscar la riera, la creuem i girem a la dreta, i durant una estona anem en paral·lel a la riera, llavors ja ens trobem de nou la pista que fa una estona hem recorregut.
Desfem una mica de camí, i just a un corriol que trobem a la dreta, anem baixant sempre amb la Muga a la nostra dreta fins a arribar al pas de la Molina, a partir d'aquí ens queda un tram de pista i llavors asfalt. Passem pel càmping Bassegoda Park i just abans d'arribar al pont d'Albanyà, ens desviem a la dreta per anar a veure la bauma d'en Noguer, el tram que queda ara fins que tornem a ser aquí és una mica difícil de seguir sense gps, el podeu obviar i tornar a Albanyà, altrament, si aneu a la bauma, doncs tindreu una senyora pujada enmig d'un alzinar i pedregam, vaja, Alta Garrotxa en estat pur.
La bauma, és bonica, però no és de les millors que he tingut la sort de visitar. Tornem enrere pel mateix camí, ull a algunes fites que hi trobareu, el camí és perdívol.
Tornem a ser al pont, el creuem i al cap de poc, ja arribem a Albanyà. Nosaltres el vàrem visitar una mica, i llavors, cap als cotxes.
Una ruta molt bonica i exigent (si es fa el tram de la bauma), altrament, és de bon fer.

Podeu visitar l´enllaç que apareix a sota, per veure més detalls de la sortida.
Podeu visitar el meu bloc:

Recte (camí del mig)

Recte_(camí_del_mig)

Seguim recte

Seguim_recte

Vistes a can Ferrerós

Vistes_a_can_Ferrerós

Dreta

Dreta (de tornada del castell)

Dreta_(de_tornada_del_castell)

Seguim camí per anar al castell

Seguim_camí_per_anar_al_castell

Dreta (tornem del castell)

Dreta_(tornem_del_castell)

Esquerra (gorgues i vista pont)

Esquerra_(gorgues_i_vista_pont)

Gorgues i Vistes Pont d'en Bertran

Gorgues_i_Vistes_Pont_d'en_Bertran

Esquerra (per sota cable metàl·lic)