Durée  4 hours 55 minutes

3,1
6,2

Vu 1579 fois, téléchargé 116 fois

près de Alquézar, Aragón (España)

Recorregut circular des d'Alquezar qeu ens porta a creuar les passarel·les del Vero fins la cova "Picamartillo" pijan tper la canal que porta de nou a Alquezar, baixan t al Pont de Villacantal i anant fins a Asque per tornar a Alquezar pel pont medieval del riu Vero.

Recorregut ampliat del clàssic de les passarel·les del Vero que per si sol quedari curt, malgrat que és el tram més bonic del recoregut, juntament amb la pujada per la canal i la baixada a Villacantal. Després del pont de Vilacantal a Asque i la tornada fins el pont del Vero es tot pista i te menys atractiu.

Recoregut circular fet des de la part alta d'Alquezar , de l'alberg on ens allotjavem. Desnivell notable i el qualifiquem de moderat perl desnivell i la pujada forta per la canal. Te algunes escales de fusta i algun lloc on hi ha cadenes com es el cas de les passarel·les pero no presenta dificultats especials.

Te llocs molt atractius, com es l'engorjat de les pasarel·les del Vero, la cova de "Picamartillo", el pont de Villacantal i el pont medieval del Vero, aixi com el tram de creuar la població que és preciosa.

Recomanable portar GPS. L'autor no es fa responsable del seguiment del recorregut només amb la descripció, que és orientativa i en cap cas una guia del recorregut.

Cal tenir en compte que al ser una zona molt tancada, amb grans parets al costat, tant a les passsarel·les, com a la canal i a la baixada de Villacantal, pot ser que el GPS no tingui cobertura i es posicioni fora del track, com també que el track gravat no estigui amb la posició exacate tot i que s'ha intentat corregir amb dues bases cartogràfiques diferents.

Descripció breu: Sortim de la part alta de la població, creuant-la tota ell en direcció al riu Vero per seguir l'itinerari senyalitzat de les passarel3les del Vero. Un cop arribem a l'altura del riu girem a l'esquerra i comença l'espectacle, creuant els diversos trams equipats de les passarel·les que portan al final del barranc que baixa de la Colegiata passant el costat d'un presa i acaba aquí. La majo rpart del gent torna pel mateix lloc. Nosaltres no. Primer allarguem una mica el trajecte per anar fisn a una cova profunda en un meandre del riu Vero, aprofitant qeu no porta molt aigua, es la Cova de "Picamartillo". Desprñes de fer les fotos tornem en direcció a les passarel·les però abans de començar just en el barranc que tenim a la dreta, surt un corriol que agafem i comencem a pujar amb trams força pendents i altres de més suaus , sobretot una mica més amunt, on trobarem escales i passarel·les que faciliten la pujada, anant a sortir prop de la colegiata i pujant de nou al poble d'Alquezar.

Seguirem a la dreta seguint un corriol que surt del poble i més endavant en una zona alta trobarem un monument de ferrro i on começa una llarga i pendent baixada amb bones vistes que ens porta de nou al riu Vero, que ara si que creuarem pel pont de Villacantal.

Agafarem la pista de la dreta que ens portarà al poblet d'Asque i retornarem d'aquest per una psita qeu surt a l'alrtre extrem de l apoblació, entrant per dalt i sortint per baix, per no repetir el camí, per una pista que esn porta a un allarg ai ample carena amb vistes a Alquezar. Just al final de la carena, que s'acaba de cop, la pista es converteix en corriol, ben bonic, i que ens baixarà amb un pendent notable de nou al riu Vero, que creuarem pel pont romà, modfiicat a l'epoca medieval i d'alla agafarem el camí pel que hem baixat per pujar de nou a Alquezar.