5,5

Vu 4034 fois, téléchargé 83 fois

près de Bonningues-lès-Ardres, Nord-Pas-de-Calais (France)

Afficher l'original
Commencez dans le sens antihoraire sur le GR 128 près de Bonningues sur la route de Quercamps. Vallonné à Alquines pour le pique-nique à Estaminet Randonnée. La Forêt Domaniale de Tournehem offre le soutien de O.-L.-Vrouw pour trouver un chemin difficile à parcourir depuis la forêt jusqu'à Bonningues. Superbe vue depuis le Mont de Bonningues. Picon à Tournehem Café Randonné. Tour de Roland Vansteelandt pour Midweekstappen.be 080918. Voir aussi les photos dans le lien du titre.

4 commentaires

• renateK 19 mai 2013

We wilden omwille van de bloeiende koolzaadvelden van namiddag de zuidelijke helft van deze wandeling doen. Maar toen we vlak voor Neuville uit de auto stapten, was er wel een erg koude wind. Dus spontaan besloten, om toch maar de noordelijke helft te doen. Prachtig!!!! Heel het bos was één blauw tapijt van de boshyacinthen, koolzaadvelden kregen we ook genoeg te zien, we liepen op prachtige bos- en veldwegen, kwamen maar één huis tegen, kortom....een absolute aanrader.
    We deden 13 km in 3 uur en dat was voor ons meer dan genoeg.

• renateK 28 mai 2013

Ondertussen de zuidelijke helft ook gedaan. Deze was even mooi, maar heel wat lastiger dan de noordelijke helft.
    Prachtige wandeling.

• Photo de Moozer

Moozer 1 août 2013

Hele mooie wandeling, vandaag 01/08/13 bewandeld met 3 honden. Heel vroeg vertrokken, voorzie wel muggen- en paardenvliegenmeppers voor in de bossen ;-) https://nl.wikiloc.com/routes-wandelen/bonningues-alquines-pas-de-calais-318186/photo-76214

• wimpie70 18 août 2019

Vandaag deze wandeling gebruikt als basis voor een tocht van 18 km ( 5 km van af gepietst wegens te laat vertrokken).
    Wat een mooie streek is dit.
    Telkens opnieuw sta ik versteld van de schoonheid van Le Nord , maar een steenworp van de westhoek maar wat een verschil met Vlaanderen.
    Er is 1 pad van de route die niet echt duidelijk meer te vinden is ( overwoekerd) in het bos van Tournehem, als je goed kijkt zie je nog de palen staan van waar wss ooit de gr route aangeduid stond , na een paar 100 meter wordt het pad weer duidelijker zichtbaar.