Durée  5 hours 18 minutes

2,5
5,1

Vu 10 fois, téléchargé 0 fois

près de Les Angles, Occitanie (France)

Els tems que es reflecteixen no són reals, hi han parades anotacions fotos i demés històries que fan que el temps no sigui real
Ens tornem a trobar en aquest punt on hi ha gran quantitat de rutes per fer i és com anar per Montserrat a la Mola, està ple de gent qualsevol que sigui el dia i l’època.
GPS inici : 42° 33' 34.4" N 2° 00' 06.7" E
En un inici es tractava de fer la ruta circular de l’estany Aude incloent-hi l’estany Esparver que no és massa conegut, però al final ens vàrem quedar al la de l’Esparve. La resta la farem en la propera ocasió.
Partim de l’aparcament que hi ha sota la presa, pugem dalt de la presa per on hi ha l’oficina de turisme, que tot està en francès, i anem en direcció al seu inici per la vessant esquerra on hi trobarem informació de la ruta. Ens guiarem com si voléssim fer la de l’Aude fins quasi al final del llac.
De moment anem seguint per la ribera esquerra del llac per un corriol tot pedregós, a trams protegits del sol i a trams a plena solana. Cap al final del llac veurem tota una sèrie petites d’illetes.
Trobarem un senyal on podríem seguir una pista sobre herba a la dreta si tan sol volguéssim fer la circular de l’Aude, fent una drecera.
Arribarem a un pla, com sempre per aquesta zona acompanyats per l’helicòpter de salvament francès que constantment i tota l’estona sobrevola tota l’àrea de les Bulloses fins i tot volant molt baix, tornant al tema, al fons veiem els Perics i un senyals, deixarem el GR10 i continuem cap a la dreta cap el bucle de l’Aude fins que trobem un pont on creuem el Têt, senyals grog-vermell o grogues. Just passant el pont, al fons veiem com el riu entra al llac en una explanada.
Davant nostre veiem un petit cim rocós, darrera del mateix hi tenim l’estany d’Esparver. Si en hi fixem veurem un corriol per damunt de l’herba que s’enfila amunt i el seguirem fins a trobar un corriol bastant fresat que anirem seguint gaudint de l’espectacle dels Perics, la Bullosa, el Carlit, la vall del Têt que tenim a l’esquerra i que fa tota una sèrie de meandres en la seva part baixa. Continuarem pujant per aquest corriol fins que planeja i tot seguit anirem girant a la dreta per arribar per fi a l’estany d’Esparver. Un lloc tranquil, poc conegut on poder reposar i estar-hi una estona segut gaudint de l’entorn.
Vàrem provar de baixar pel desguàs de l’estany, però hi ha un moment en que es complica massa i no val la pena seguir, per tant, marxa enrere i tornem per on hem vingut fins l’aparcament.
En la propera ocasió farem la circular de l’Aude i afegiré aquest tram.

Nos volvemos a encontrar en este punto donde hay gran cantidad de rutas para hacer y es como ir por Montserrat o la Mola, está lleno de gente cualquiera que sea el día y la época.
GPS inicio: 42 ° 33 '34.4 "N 2 ° 00' 06.7" E
En un inicio se trataba de hacer la ruta circular del estanque Aude incluyendo el estanque d’Esparver que no es demasiado conocido, pero al final nos quedamos en la de l’Esparve. El resto la haremos en la próxima ocasión.
Partimos del aparcamiento que hay bajo la presa, subimos a la presa por donde está la oficina de turismo, que todo está en francés, y vamos en dirección a su inicio por la vertiente izquierda donde encontraremos información de la ruta. Nos guiaremos como si fuéramos a hacer l’Aude hasta casi el final del lago.
De momento vamos siguiendo por la ribera izquierda del lago por un sendero pedregoso, a tramos protegidos del sol y a tramos en plena solana. Hacia el final del lago veremos toda una serie pequeñas isletas.
Encontraremos una señal donde podríamos seguir una pista sobre hierba a la derecha, si tan solo quisiéramos hacer la circular de Aude, haciendo un atajo.
Llegaremos a un llano, como siempre por esta zona acompañados por el helicóptero de salvamento francés que constantemente sobrevuela toda el área de las Bulloses incluso a baja altura. Volviendo al tema, al fondo vemos los Perics y un señales. Dejaremos el GR10 y continuamos a la derecha hacia el bucle de Aude hasta que encontramos un puente donde cruzamos el Têt, señales amarillo-rojo o amarillas. Justo pasado el puente, al fondo vemos como el río entra en el lago en una explanada.
Ante nosotros vemos una pequeña cima rocosa, detrás de la misma tenemos el estanque d’Esparver. Si nos fijamos vemos un sendero por encima de la hierba que se extiende hacia arriba y lo seguiremos hasta encontrar un sendero bastante fresado que seguiremos disfrutando del espectáculo de los Perics, la Bullosa, el Carlit, el valle del Têt que tenemos a la izquierda y que hace toda una serie de meandros en su parte baja. Continuaremos subiendo por este sendero hasta que planea y luego iremos girando a la derecha para llegar por fin al lago d’Esparver. Un lugar tranquilo, poco conocido donde poder descansar y estar un rato sentado disfrutando del entorno.
Probamos bajar por el desagüe del lago, pero hay un momento en que se complica demasiado y no vale la pena seguir, por tanto, marcha atrás y volvemos por donde hemos venido hasta el aparcamiento.
En la próxima ocasión haremos la circular de Aude y añadiré este tramo.

Bulloses i Perics al fons

Corriol i Fotos Bulloses

Darrera del cin està l'Estany Esparver

Direcció Aude

Drete per trobar l'Estany d'Esparaver