3,3
6,6

Vu 1367 fois, téléchargé 37 fois

près de Cabrils, Catalunya (España)

Una variant més de la ruta circular ja clàssica amb punt de sortida i arribada a Cabrils. Aquesta transcorre principalment per senders ombrívols, cosa que s'agraeix en aquests mesos d'estiu. La ruta comença en el sender que es troba darrera mateix del Mas Maria i s'enfila fortament fins arribar paral·lel a la pista que puja per la carena a trobar-se amb el GR-92 de Can Boquet. La presència del meu gos "Trau" fa imprescindible el pas per la font d'en Dirol, aquesta paradeta l'aprofita per beure-hi força desprès de la forta pujada inicial. Tot i la sequera encara hi raja. Travessem les planes de Cal Senyor i ens dirigim, via GR-92, cap a els senders que travessen el Turò de la Mútua fins arribar a l'encreuament de camins que porten cap al Turó de Cirers. Aquí de nou el camí puja fortament. Arribem a la torre de vigia, ara sense vigilant, desprès d'anys de la seva presència en els mesos d'estiu, la crisi també estalvia en aquest servei. Aquí dalt trobem, en aquesta època de l'any, forces plantes florides d'orenga, un reclam excel·lent per a abelles, abellots i papallones.
El sender que mena cap a l'esquerra, un cop baixem en direcció sud, s'endinsa feréstec pel mig de la Brolla d'en Nadal camí del Turó del Rocar o de les Banyeres. És dels senders més macos que conec de la Serralada Litoral. Ara seguim el pedregós sender que volta pel darrera del Rocar fins arribar a la falda del Turó de Burriach, només falta la darrera pujada fins al Castell, la fem per un sender estret que s'enfila fins al monòlit que va erigir el consorci de pobles de la Serralada i d'aquí fins dalt del Castell pel sender ample. La baixada la fem per la pista ampla que passa per la Creu de l'Abellà fins arribar al poble.