Durée  5 hours 21 minutes

2,0
4,0

Vu 1606 fois, téléchargé 130 fois

près de Chamonix-Mont-Blanc, Auvergne-Rhône-Alpes (France)

WIKILOC : RUTA LINEAL - Anada i tornada. Per a veure la descripció de la ruta:
WIKILOC : RUTA LINEAL- Ida y vuelta. Para ver la descripción de la ruta:

CATALÀ – (más abajo ESPAÑOL)
Aquesta és una informació totalment personal i que no pretén ser una guia exacta a seguir per part de qui pugui llegar aquests comentaris.
DADES DE LA RUTA
TIPUS DE RUTA: Ruta de senderisme lineal – anada i tornada
DIFICULTAT DEL RECORREGUT: Moderat. Tot i ser una ruta per alta muntanya, el recorregut es fàcil i sense cap desnivell pronunciat. El sender és força transitat i no comporta cap dificultat.
DISTÀNCIA RECORREGUDA: 7,96 Km
DURACIÓ DEL RECORREGUT: 5 hores i 21 minuts en total (2 hores i 38 minuts en moviment + 2 hores i 43 minuts aturat); 3,2 Km/h en moviment
RECOMANACIONS: Cal mirar el temps meteorològic del dia següent si tenim la intenció d’agafar qualsevol dels telefèrics, dons ens podrem trobar en dies amb molts núvols que no ens deixin gaudir de les magnífiques vistes que ofereixen les muntanyes.
DESTACATS: Si estàs hostatjat a qualsevol servei hostaler de la zona, et poden facilitar una “Carte d’Hôte” o transport públic que ens permetrà moure’ns gratuïtament en el serveis de: tren vermell cremallera, bus i tren de rodalies. També és pot anar a l’Oficina d’Informació Turística i preguntar sobre aquest servei. Tots els serveis de telefèric són de pagament.
PUNT DE SORTIDA: Passada la plaça de l’Aiguille du Midi (Chamonix) i passant per sota de la carretera D-1506 Route Blanche i entrant al pàrking de Grépon, on veurem un rètol informatiu en direcció a la Casada de Dard (1039 metres)
PUNT D’ARRIBADA: Al mateix punt de sortida
PUNT MÉS ALT: Mirador superior de la Glacera de Bossons (1401 metres)
PUNT MÉS BAIX: Tram de sortida al pàrking Grépon (1039 metres)
RECORREGUT
Al poble de Chamonix cal anar fins l’estació del telefèric de l’Aiguille du Midi i continuar fins a l’aparcament de Le Grépon passant per sota de la carretera D-1506 Route Blanche; veurem un rètol informatiu al costat d’una torre eléctrica; seguirem la direcció cap a la Cascade du Dard i haurem de travessar tot el pàrking de Dard.
A la zona de sortida del pàrking passarem per una petita rotonda d’accés a aquest i seguidament continuarem per un camí paral•lel a la carretera D-1506 “Chemin à Batioret”, seguint la direcció del rètol informatiu que veurem. En acabar-se el camí ample haurem de continuar per una corriol a tocar de la barrera protectora de la carretera D-1506 fins arribar a l’alçada de riu o Torrents des Favronds dit des Tissourds i girar a l’esquerra seguint el rètol informatiu. Anirem gairebé paral•lel al riu fins a l’alçada d’un pont de fusta que creua el riu; en aquest punt cal girar a l’esquerra i deixar el pont i el riu enrere i entrar a la zona boscosa. Després de passar un petit rierol comença la pujada.
El sender en tram de pujada transcorre entre bosc i ens portarà a passar a tocar de la carretera N-205 La Route Blanche, que és la carretera del túnel del Mont-Blanc; després d’un bon tram de pujada, amb trams de més o menys desnivell, el sender arriba fins a un nou rètol informatiu i on veurem, una mica per sota nostra, un pont de fusta que travessa el riu o Torrent du Dard; en passar aquest pont de seguida arribarem a la “Buvette de la Cascade du Dard”, un establiment on serveixen begudes i menjar (el preu és força raonable); haurem de creuar per davant d’aquest establiment per veure la Cascada de Dard; des de la terrassa de l’establiment veurem la Cascada de Dard; baixarem unes escales per situar-nos davant mateix de la Cascada; un pont de fusta travessa el riu o Torrent du Dard; des de la Cascade du Dard desfarem al camí i ens tornarem a situar a l’entrada de l’establiment i fixant-nos en el rètol informatiu que veurem continuarem en direcció a Le Cerro i Le Glacier des Bossons.
De seguida passarem un altre pont de fusta sobre el riu o Torrents des Favronds dit des Tissourds, que hem passat abans; el camí ens portarà fins a una zona de pàrking i on veurem uns rètols informatius en direcció a Le Cerro i Le Glacier des Bossons. El camí ens portarà novament a la bora de la carretera N-205 La Route Blanche on resta ubicat el peatge del Túnel del Mont-Blanc. Passarem per sota del pont de la carretera N-205 i un cop passat aquest haurem de travessar el riu o Torrent de la Creusaz per sobre d’un pont penjat. Una mica més endavant veurem un nou rètol informatiu en direcció a Le Cerro.
El camí s’uneix més endavant amb un camí més ample en continua pujada; per aquest camí arribarem a un bifurcació i en aquest punt deixarem el camí ample i continuarem pel camí de la nostra dreta (el de l’esquerra que també va en direcció a Le Cerro, i travessa el riu o Torrent du Cerro, però cal fer-ho descalçat); pel camí de la dreta haurem de travessar sobre un pont de fusta el riu o Torrent du Cerro; per aquest camí de seguida arribarem al Chalet El Cerro, que també és un establiment de begudes i menjar. En arribar-hi veurem un rètol informatiu en direcció a “sur le glacier”; passarem per la terrassa del Chalet i seguirem el corriol en direcció als miradors de la Glacera de Bossons; pel corriol veurem un rètol informatiu en direcció a “Second point de vue – 5 minuts” el seguirem i aquest ens portarà fins a un mirador per sota de la Glacera de Bossons; desfarem el camí i baixarem fins el primer mirador a 1375 metres. Des d’aquest dos miradors veurem part de la Glacera de Bossons, sobretot la seva cua final que ha retrocedit força al llarg dels darrers anys. La millor hora per anar a veure la glacera és per la tarda, dons el sol naixent dificulta la visió, tot i que des de la posició dels dos miradors i gràcies a la protecció dels arbres és pot veure força be.
Per poder veure la magnitud de la pèrdua de gel de la glacera, al Chalet El Cerro, en una de les seves parets exteriors a tocar de la terrassa, podem veure una fotografia on es veu la Glacera molt més gran.
El camí de tornada és farà pel mateix itinerari fins arribar novament al pàrking de Le Grèpon.

ESPAÑOL
Esta es una información totalmente personal y que no pretende ser una guía exacta a seguir por parte de quién pueda leer estos comentarios
DATOS DE LA RUTA
TIPO DE RUTA: Ruta de senderismo lineal – ida y vuelta
DIFICULTAD DEL RECORRIDO: Moderado. Aunque es una ruta por alta montaña, el recorrido es fácil y sin ningún desnivel pronunciado. El sendero es muy transitado y no conlleva ninguna dificultad.
DISTANCIA RECORRIDA: 7,96 Km
DURACIÓN DEL RECORRIDO: 5 horas y 21 minutos en total (2 horas i 38 minutos en movimiento + 2 horas y 43 minutos parado); 3,2 Km/h en movimiento
RECOMENDACIONES: Hay que mirar el tiempo meteorológico del día siguiente si tenemos la intención de coger cualquiera de los teleféricos, pues nos podemos encontrar con días nublados que no nos dejen disfrutar de les magníficas vistes que nos ofrecen las montañas.
DESTACADOS: Si estás hospedado en cualquier servicio hotelero de la zona o similar, te pueden facilitar una “Carte d’Hôte” o transporte público que nos permitirá movernos gratuitamente en el servicios de: tren rojo cremallera, bus y tren de cercanías. También se puede ir a la Oficina de Información Turística y preguntar sobre este servicio. Todos los servicios de teleférico son de pago.
PUNTO DE SALIDA: Pasada la plaza de l’Aiguille du Midi (Chamonix) y pasando por debajo de la carretera D-1506 Route Blanche y entrando en el parking de Grépon, donde veremos un poste informativo en dirección a la Casada de Dard (1039 metros)
PUNTO DE LLEGADA: En el mismo punto de salida
PUNTO MÁS ALTO: Mirador superior del Glaciar de Bossons (1401 metros)
PUNTO MÁS BAJO: Tramo de salida en el parking Grépon (1039 metros)
RECORRIDO
En el pueblo de Chamonix hay que ir hacia la estación del teleférico de l’Aiguille du Midi y continuar hasta el aparcamiento de Le Grépon pasando por debajo de la carretera D-1506 Route Blanche; veremos un poste informativo al lado de una torre eléctrica; seguiremos la dirección hacia la Cascade du Dard y deberemos de atravesar todo el parking de Dard.
En la zona de salida del parking pasaremos por una pequeña rotonda de acceso a éste y seguidamente continuaremos por un camino que circula paralelo a la carretera D-1506 “Chemin à Batioret”, siguiendo la dirección del poste informativo que veremos. Al acabarse el camino más ancho deberemos de continuar per un sendero paralelo a la barrera protectora de la carretera D-1506 hasta llegar a la altura del rio o Torrents des Favronds dit des Tissourds y girar a la izquierda siguiendo la dirección del poste informativo. Iremos casi paralelos al río hasta la altura de un puente de madera que cruza el río; en éste punto debemos de girar a la izquierda y dejar el puente y el río detrás nuestro y entrar a la zona boscosa. Después de pasar un pequeño riachuelo empieza la subida.
El sendero. Que ahora tomamos, en tramo de subida transcurre por entre bosque y nos llevará a pasar a tocar de la carretera N-205 La Route Blanche, que es la carretera del túnel del Mont-Blanc; después de un buen tramo de subida, con tramos de más o menos desnivel, el sendero llega hasta a un nuevo poste informativo y donde veremos, un poco por debajo nuestro, un puente de madera que atraviesa el río o Torrent du Dard; una vez superado éste puente en seguida llegaremos a la “Buvette de la Cascade du Dard”, un establecimiento donde sirven bebidas y comida (el precio es bastante razonable); deberemos de cruzar por delante de éste establecimiento para ver la Cascada de Dard; desde la terraza del establecimiento veremos la Cascada de Dard; podemos bajar unas escaleras para situarnos delante mismo de la Cascada; un puente de madera atraviesa el río o Torrent du Dard; desde la Cascade du Dard deberemos de deshacer el camino y nos volveremos a situar en el camino de entrada del establecimiento y hay que fijarse en el poste informativo que veremos para continuar en dirección a Le Cerro y Le Glacier des Bossons.
En seguida pasaremos otro puente de madera sobre el río o Torrents des Favronds dit des Tissourds, que hemos pasado anteriormente; el camino nos llevará hasta a una zona de parking y donde veremos unos postes informativos en dirección a Le Cerro i Le Glacier des Bossons. El camino nos llevará nuevamente hacia la carretera N-205 La Route Blanche donde está ubicado el peaje del Túnel del Mont-Blanc. Pasaremos por debajo del puente de la carretera N-205 y una vez pasado éste deberemos de atravesar el río o Torrent de la Creusaz sobre un puente colgante. Un poco más adelante veremos otro poste informativo en dirección a Le Cerro.
El camino se une más adelante con un camino más ancho en continua subida; por éste camino llegaremos a un bifurcación y en éste punto dejaremos el camino ancho y continuaremos por el camino de nuestra derecha (el de la izquierda que también va en dirección a Le Cerro, y atraviesa el río o Torrent du Cerro, pero hay que hacerlo descalzo); por el camino de la derecha deberemos de atravesar sobre un puente de madera el río o Torrent du Cerro; por éste camino en seguida llegaremos al Chalet El Cerro, que también es un establecimiento de bebidas y comida. Al llegar a su altura veremos un poste informativo en dirección a “sur le glacier”; pasaremos por la terraza del Chalet y seguiremos el sendero en dirección a los miradores del Glaciar de Bossons; por éste sendero veremos un poste informativo en dirección a “Second point de vue – 5 minutos” lo seguiremos y éste nos llevará hasta a un mirador por debajo del Glaciar de Bossons; deberemos de deshacer el camino y bajaremos hasta el primer mirador a 1375 metros. Desde estos dos miradores veremos parte del Glaciarde Bossons, sobretodo la parte final de su cola que ha retrocedido de forma alarmante en los últimos años. La mejor hora para ver el glaciar es per la tarda, ya que la salida del sol dificulta su correcta visión, aunque desde la posición de éstos dos miradores y gracias a la protección de los árboles se puede ver bastante bien.
Para poder ver la magnitud de la perdida de hielo del glaciar, al pasar nuevamente por el Chalet El Cerro, en una de sus paredes exteriores, delante de la terraza, podemos ver una fotografía donde se ve como era el Glaciar hace unos años.
El camino de vuelta lo haremos por el mismo itinerario y hasta llegar nuevamente al parking de Le Grèpon.

• Photo de Karpintero

Karpintero 25 juil. 2019

I have followed this trail  vérifié  View more

Precioso sendero entre bosque que en verano con 30 grados se agradece. Fácil de seguir y con parada en la cascada y el glaciar espectacular. Gracias por las indicaciones