1,9
3,7

Vu 11424 fois, téléchargé 206 fois

près de Pradons, Rhône-Alpes (France)

Afficher l'original
Marcher sur la Cirgue de Gens. Du camping du pont à Pradons, vous pouvez vous promener dans ce magnifique morceau de nature. L'Ardèche coule ici le long de hautes roches. quelques montées assez difficiles dans le processus. De bonnes chaussures sont un must! Prenez beaucoup d'eau le long du chemin, il peut faire assez chaud pendant la journée.
Nous avons commencé la promenade au Cirque du Gens et au-dessus dans le lit de la rivière Ardèche. C'était possible car il y avait un niveau d'eau assez bas cet été. Nous avons traversé la rivière deux fois à un Gué.
Au point de quitter le service et de sortir de la vallée de la rivière, il y a un endroit où il faut grimper un peu sur du gravier et des rochers. Cela a fait de ce voyage quelque chose de spécial. C'était aventureux mais pas vraiment dangereux. Pour les randonneurs qui préfèrent suivre le chemin normal, vous pouvez télécharger la piste de l'utilisateur Pien555.
Plus d'informations et d'images peuvent être trouvés à:

4 commentaires

• Pien5555 5 août 2010

Wij hebben deze route gelopen, maar volgens de tracks zouden we 2 keer het water moeten oversteken en dat was toch echt niet te doen. Het kan er ook aan liggen dat de ontvangst niet helemaal goed is geweest, waardoor het lijkt dat je door het water moet. Ook het laatste stuk omhoog, vanaf het water, was geen bestaand en ook geen haalbaar pad, tenminste, als je niet je benen wilt openhalen. We zijn wat gaan struinen en zoeken en zijn vervolgens op andere paden uitgekomen. Dan ben je zeker aan het klauteren, wat erg leuk was. Ik heb weinig spieren in mijn benen, dus ondanks het geklauter, was het goed te doen. Ik heb de route die we uiteindelijk hebben gelopen, erbij gezet. Is dus gebaseerd op deze route, maar dan, denk ik, net iets beter begaanbaar, of net iets beter aangegeven. Dan is ie echt erg leuk en mooi.

• Photo de FrankrijkinBeeld.com

FrankrijkinBeeld.com 7 août 2010

Hallo Pien5555.
    Dank voor jullie reactie. Wij zijn inderdaad 2x de rivier overgestoken,dit was mogelijk door de lage waterstand in de rivier in dat jaar.De klim uit het dal was over het grindbed en de rotspartijen een uitdaging maar wel te doen. Uw track is dan ook een prima alternartief als de tocht door de bedding door te hoge waterstand niet mogelijk is, of voor wandelaars die deze tocht gewoon rustig willen wandelen. Ik heb de link geplaatst naar uw track.

• Petronix 20 août 2010

Hallo,

Inderdaad prachtige locatie, maar was niet doenbaar deze week, wegens teveel (hoge waterstand) water....
    Groeten!

• Photo de FrankrijkinBeeld.com

FrankrijkinBeeld.com 20 août 2010

Hallo Petronix

Bij een te hoge waterstand van de Ardeche is onze track helaas niet bruikbaar. Je moet 2x de rivier oversteken bij een doorwaadbare plaats. Dit is alleen te doen bij een lage waterstand.
    Locatie is inderdaad waanzinnig mooi om te bezoeken.