Durée  7 hours 38 minutes

3,3
6,6

Vu 1714 fois, téléchargé 53 fois

près de Grand Saint Bernard, Canton du Valais (Switzerland)

Coll del Gran San Bernardo - Lacs de Fenêtre - Ruta dels quatre colls

Recorregut circular des del coll del Gran San Bernardo sortint per la part italiana i tornant per Suïssa passant per la Fenêtre de Ferret, els 3 estanys de Ferret, el Coll du Bastión i el Coll de Chevaux.

La dificultat tècnica només és per la pujada al coll de Bastillo, que va molt enganxat a la roca amb un camí relativament estret i amb un pati per la part dreta però sense complicacions a l’hora de passar-hi.

Se surt de l’aparcament davant l'Hotel Itàlia, dalt del Coll i al costat del llac del Gran San Bernardo. Esta totalment indicat. Sortirem pel corriol paral·lels a la carretera, baixant i creuant-la dos vegades. Just en el segon creuament agafem la pista a la dreta que passa per davant d'unes bordes, Baou, pasant pel mig de les dues i es converteix en corriol.

Comencem la llarga i acusada pujada a la Fenêtre de Ferret, seguint sempre el cami principal i creuant a mitja altura un torrent, per arribar dalt del coll Fenêtre de Ferret, de 2698m. Les vistes son panoràmiques, sobre els grans cims de la part francesa, on destaca el Mont Dolent de 3820m, a l'esquerra les Grands Jorasses de 4045m i més a l'esquerra el Mont Maudit 4465m i el Dome de Gouter de 4304m. I davant nostre els tres estanys de Ferret.

La baixada per la ja és per la part Suïssa, La Vall de Ferrert passant pels tres llacs de la Fenêtre, primer pel costat del mes petit. A l'esquerra deixarem el segon i poc després creuarem pel tercer, el més gran, que voregem, deixant-lo a la dreta. Poc després de l'estany trobarem un encreuament que puja en direcció al Mont Tellier de 2951m, que deixarem a l'esquerra i pujant al segon coll del dia, amb una pujada forta i amb un corriol estret entre la paret i l'estimball per arribar al Coll de Bastillon de 2.761 m.

Baixarem per l'altre cantó del Coll per la vall de Lé, passen entremig dels dos llac, el petit Lé que tenim a l'esquerra i el Grand Lé, a la dreta. Una mica més avall , en un petit replà creuarem el torrent del petit Lé per tornar a pujar el tercer coll del dia, el de Chevaux, de 2,720m.

Un cop aquí, ja que hi estem, farem els cim de la cresta que tanca el coll per l'esquerra, pujant a un primer turó i després seguint la cresta més llarga que corona a la Tete de Chevaux de 2.770 m.

Baixarem per l'altre cantó del Coll pel camí dels cavalls per baixar en direcció al quart, que aquest hi arribem de baixada, el Coll del Gran San Bernardo sortint a la carretera per un escaló en el que hi trobarem una cadena per facilitar la baixada que no hi fa falta per res. Poc després arribem al coll al costat de l'hotel de l'Hospice al cantó suïs del coll.

Només cal creuar la frontera per la part esquerra del llac de San Barnardo per tornar a l’aparcament on hem deixat el cotxe.