Coordonnées 1456

0,8
1,6

Vu 779 fois, téléchargé 42 fois

près de Balaguer, Catalunya (España)

Pujada al Puig de Grialó (667m) des de Colldelrat.

El Puig de Grialó es troba inclòs al repte dels 100 cims de la FEEC.

---------------------------------------

Sortida a Colldelrat seguint una pista forestal que creua diversos camps.

Després d'aproximadament 1 km s'arriba a una mena de cisterna i, a partir d'aquí, comença la pujada.

La pujada es fa seguint el camí fins que aquest desapareix i es puja per un corriol que gairebé s'intueix.

S'arriba a dalt d'un turó presidit per una torre d'electricitat i les restes de Sant Miquel de Grialó.

Després de 300 m de corriol des de Sant Miquel de Grialó es fa el cim del Puig de Grialó.

La baixada es fa tornant pel mateix camí fins passades les restes de Sant Miquel, on se segueix el camí (aquest més marcat) fins a la cisterna.

A partir d'aquí, tornada per la pista fins a Colldelrat.

---------------------------------------

Ruta senzilla.

Turó situat a la vora de Colldelrat. En el seu cim es conserven restes d'un antic castell, de dues cisternes i d'una capella romànica dedicada a Sant Miquel.
La referència més antiga a Sant Miquel de Grialó és de l'any 1054. Edifici de dues naus. La nau nord, construïda en un primer moment, té una coberta de volta de canó, molt malmesa actualment, i acaba amb un absis semicircular a l'extrem oriental. L'ampliació amb una segona nau sembla que es pot datar a final del s.XI o inicis de s.XII.
Una de les dues cisternes de l'antic castell situat al cim del Puig de Grialó.

• Photo de Nintai

Nintai 10 juil. 2018

I have followed this trail  vérifié  View more