2,7
5,5

près de Soleilhas, Provence-Alpes-Côte d'Azur (France)

Petit truc, celui-là. Le Cremon peut être une marche difficile de Vergons ou Demandolx avec près de 1000 HM. Celui-ci commence à 1500 mètres d'altitude près du stade de neige Vauplane, la piste de ski près de Soleilhas. Garez votre voiture juste avant Vauplane et commencez là où le GR traverse la route. Ne prenez pas le GR mais montez au pied du Sommet de la Gourre. Maintenant, vous êtes sur la crète et vous marchez approximativement. 3 km au sommet de Cremon. Belle vue sur le lac de Castillon, la retenue de Chaudanne et les montagnes. Même retour

• sabina.rijkhoff 21 juil. 2018

Thank you Rowald for pointing to this hike. We did it today and loved it!

To give following hikers a better description of the start of the hike: park your car on the small parking place on the left side of the road 500-700 meters before stade de neige/vauplane. From the small parking place walk the road back for several meters, on the right side you find the red/white mark of the GR-route

Go on this route upwards, you see in 10 meters a red/white cross (this means you don’t take the GR-route anymore), you walk straight on passing the red/white cross and the route (blue marked later on) will lead you..... have fun!