-10 m
1,3
2,5

Vu 62 fois, téléchargé 0 fois

près de Ditzum, Niedersachsen (Deutschland)

Rundwanderung
Wir fangen an bei Touristik und Fischhaus Ditzum. Da wadern wir West nach oben, Am Deich zwischen die Schäfer nach Pogum. Langs Schöpfwerk nach Ems-mund in Dollart.
Von Dollartdeich nach unter, rund Pogum. Durch Polder (teilweise Rasenweg, kein Stein) in der neue Siedlung von Ditzum. über Hauptweg alte Zentrum von Ditzum einwandern.
Mühle, Runde Turm von Kirche und verschiedene Restaurants zurück nach Hafen.
Viel Spass.

Rondwandeling. We beginnen in de Haven van Ditzum, bei het visrestaurant Fischhaus en de Toeristiek. Onder de dijk westwaarts, dan de Dijk op. Tussen de schapen lopen we naar Pogum. Langs het gemaal naar de mond van de Eemsrivier.
Daar over de Dollarddijk en dan naar beneden.
Langs de zuidzijde van Pogum door de polders (deels onverhard).
Via een nieuwbouwwijk bij Ditzum het oude stadscentrum in met de molen, de kerk met de ronde toren en tal van restaurantjes.
Zo komt u terug in de haven bij het startpunt.