Difficulté technique   Modéré

3,7
7,5

Vu 1003 fois, téléchargé 92 fois

près de Les Angles, Région Languedoc-Roussillon (France)

• Photo de Inici i fi
  • Photo de Cabana de la Balmeta

5 commentaires

peremagria 9 oct. 2015

Una caminada als cims del dos Perics (Puig Peric i Petit Peric), amb sortida des del final de la pista que surt del capdamunt de l’estació d’esquí de les Angles, i que es apte per a tota classe de vehicles. Desprès de 2,5 Qms es troba un espai per al mig del bosc per aparcar on hi cabem varis cotxes.

Aquí comencem a caminar fins a trobar l’estany de La Balmeta i posteriorment la Cabana de La Balmeta. Hem tardat una hora des dels cotxes. Desprès d’esmorzar seguim camí pujant cap a l’estany de La Llosa, passant prèviament per una mena de tenda rodona i blanca tipus de Mongòlia. Finalment arribem al coll que hi ha al mig dels dos Perics i decidim continuar cap al gran Peric. Val a dir que la pujada es força dreta i fins i tot cap al final en algun punt fem més us de les mans que dels pals. L’espectacle des del cim, es realment majestuós i com que el dia es nítid i sense fred ni vent, ens hi recriem tot admirant el Carlit, La Portella Gran, Roc Blanc, Serra de Madres, el Massís del Canigó i quasi en primera fila l’estany de Les Bulloses.

Tot baixant amb més precaució que la pujada, tornem cap al coll per pujar directament al Petit Peric, on amb ben pocs minuts arribem al cim. Novament les vistes de molts més més llacs i sobretot els de Camporrells, Matamala i d’altres son motiu de comentaris alogians entre els caminants . Aprofitem per dinar, i prendre cafè per tot seguit començar la baixada cap als dos llacs dels Ànecs i el de l’Herba, per arribar a una gran zona herbada que ens porta finalment davant mateix de la barraca de La Balmeta, des d’on passant novament per l’estany del mateix nom, arribem als cotxes donant per acabada una esplèndida sortida que se’ns dubta tots recordarem.

peremagria 9 oct. 2015

Si be fa quinze dies dos bescanonins varem anar a aquest mateix paradisíac lloc, avui hi hem tornat amb catorze persones de la colla TIRACIMS. El temps ens ha acompanyat, amb molt bona temperatura, absència de vent, visibilitat i nitidesa. Això ha fet que els afeccionats a la fotografia hagin espremut les seves càmeres, ja que la tardor ha arribat al Pirineu i ens convida a gaudir de tota la gamma de colors ocres i marronats.

• Photo de JOSEP VILA.CAT

JOSEP VILA.CAT 12 oct. 2015

La pista forestal que surt del poble de Les Angles està just a dalt de tot, però sense sortir del poble. On s'acaben els xalets de fusta, al costat de les naus per la maquinària de l'estació d'esquí. Aquí agafem la pista amb el rètol groc Estany de la Balmeta.

peremagria 12 oct. 2015

Per a més informació us heu de situar amb el cotxe al davant mateix de l’oficina de Turisme del poble, i conduint uns metres amunt el trencant de la dreta us portarà a dalt de tot. En algun rèbol hi ha indicació de: Estany de la Balmeta. Penseu que la pista de 2,5 Qms es apte per a turismes, tot i que al primers metres espanta perquè hi ha un trencant d’aigües que diuen es per desanimar anar-hi amb cotxe. Una bona idea es veure al Google Maps el planell del poble i veureu que la carretera porta fins a la Guite d’Etapa Acimuz i quasi heu ja arribat dalt de tot on comença la pista.

• Photo de JOSEP VILA.CAT

JOSEP VILA.CAT 12 oct. 2015

En concret, al final del carrer Rue de la Piste Verte.