Durée  7 hours 30 minutes

3,9
7,8

Vu 4651 fois, téléchargé 254 fois

près de Les Angles, Languedoc-Roussillon-Midi-Pyrénées (France)

Afficher l'original
J'ai décrit la difficulté technique de ce parcours difficile, en particulier pour les personnes qui ont le vertige et qui ne sont pas habitués à la plongée ou à l'escalade, car toute la descente du Peric Pic est abaissée par le sommet de la longue crête et de la crête rocheuse. très raide et où vous devez souvent aider avec vos mains pour faciliter la descente. Il n'est pas nécessaire d'utiliser du matériel d'escalade en l'absence de neige et de temps sec. Il existe d’anciens jalons et jalons anciens et non visibles.
Le début de ce parcours circulaire pour se rendre aux deux Perics et admirer ses lacs se situe au bout d'une piste qui commence au sommet de la rue de la piste Verte de la station de ski des Angles . C'est une piste plate, adaptée à tous les types de véhicules (mieux avec un véhicule). Après 2,5 km, vous trouverez un parking au milieu de la forêt où se trouvent plusieurs voitures.
Pour moi, le paysage et le flash photo ont été très amusants et distrayants.
Nous commençons à monter en suivant la piste jusqu'à un atterrissage, il se trouve sur la droite où commence un sentier escarpé, marqué par des panneaux jaunes qui montent sans trop de dénivelés pour atteindre le lac de La Balmeta.
Nous continuons le long de la rive gauche du lac, d'où nous voyons la sortie du Puig Peric. Après avoir traversé l'étang, le chemin monte jusqu'au cou qui mène au chalet ou à l'abri gratuit du Balmeta.
De là, nous pouvons contempler les Perics qui semblent être touchants, mais qui sont en réalité assez loin.
Nous continuons à suivre le GRP Tour du Capcirles, avec des marques jaunes et rouges en direction de Petit Peric. À un moment donné, nous quittons le GRP et, sans chemin balisé, nous traversons les étangs du canard, de l'herbe et du petit estanyol, jusqu'à atteindre les contreforts du Petit Peric.
Nous commençons la montée raide jusqu'au sommet du Petit Perez (2.690m), c'est un magnifique point de vue sur Els Estanys de Camporells.
Descendons de Petit Peric à Coll de la Llosa, où nous sommes surpris de trouver Jordi, un voisin anglais qui est les deux Perics, quelle coïncidence! Ensuite, nous commençons une montée raide, avec quelques rails d'escalade en douceur, jusqu'au Pic Peric (2 810 m.). Les vues sont encore plus spectaculaires. Le Carlit, Portella Gran, le Puig de la Cometa et beaucoup de lacs ... et surtout un grand lac situé au pied du Puig de la Cometa, qui semble avoir un pont de terre qui le divise En deux parties, c'est l'étang bleu. Après une promenade au sommet en contemplant le paysage magnifique et en prenant de nombreuses photos, nous commençons la descente le long de la longue crête ou crête, très rocheuse et très raide et où nous devons aider avec nos mains pour faire la La descente est plus facile, parfois assez aérée et où il faut toujours regarder.
Nous arrivons au bout de la crête et nous allons chercher l'étang du Petit de la Llosa, au bout du lac, nous quittons le sentier pour suivre le Peric Pic Rec. Peu de temps après nous passons pour traverser les étangs de Ternera et d'Esparver et après nous sommes arrivés à nouveau à la caserne du Balmeta. De là, le chemin est le même que le début du parcours de montée, jusqu’à ce que vous atteigniez le point de départ.
Santé et bonne marche !!!

Cabana de la Balmeta

13 commentaires

• Photo de joboix

joboix 22 juin 2016

M'ha agradat molt fer aquesta ruta, el descens del Pic Peric no ha estat tan complicat com semblava a primera vista. Durant tot el camí hom es queda fascinat per tanta bellesa i en arribar al cim al panorama fa justícia a les meves expectatives. Recomano als amans de la natura que no deixin de visitar aquests paratges.

• Photo de peremagria

peremagria 23 juin 2016

Primer de tot val a dir que he estat als Perics varies vegades durant els anys que vaig a la muntanya, i concretament en el plaç d’un any hi he pujat tres vegades més dues fins a mig camí degut al mal temps. Sempre havia fet la ruta que sol fer tothom, es a dir, pujant pel coll de la Llosa i atacant primer el Peric Petit, tornar baixar al coll i pujar al Peric Gran. Però aquesta ha estat una senyora ruta per gaudir-ne molt més i plenament de la sortida, tant pel que fa a paisatges com per la varietat de conèixer nous i variats camins. I el més important, no repetir cap tram dels que has pujat.

La guinda que ha culminat el pastís, ha estat la baixada per la cresta des del Peric Gran fins a trobar l’estany de la Llosa i els de Tèrbol i Esparver. Tal com diu el nostre “jefe” la ruta es molt aèria, amb continues grimpades i desgrimpades que fan que contínuament has de fixar-te be on poses els peus i les mans. Sort que tot això va amanit amb la visió que un va tenint de les vistes de la vall del costat dret que et van apareixen i que fan que de tant en tant trobis un replà per satisfer el vici de prendre fotografies.

En definitiva, una ruta que amb un bon dia climatològicament parlant, no ha de tenir cap problema ni ensurt i que et deixa un llarg i bon gust de boca per tot el que has vist i descobert.

JEP BOIX 24 juin 2016

Gràcies pels vostres comentaris i també per les vostres valoracions. Ha sigut una sortida perfecta tot i que, segons en Joan, mentre baixàvem la pedregosa cresta del Peric, tu, Pere, rondinaves una mica per la dificultat de la baixada. Però ha estat genial!!!

• Photo de xavicalella

xavicalella 12 nov. 2016

Hola!
    Per anar durant aquest mes de novembre, creieu que es pot fer la ruta amb grampons i sense piolet de forma segura?
    Gràcies! Salut i muntanya!

JEP BOIX 12 nov. 2016

Hola, Xavi. Lamento no poder ajudar-te, jo vaig anar-hi pel mes de juny, no sé com estarà en aquest mes de novembre. Que et vagi molt bé!

• Photo de gotarca

gotarca 30 mai 2017

"Per a mi ha estat molt divertida i distreta pel flaix paisatgístic i fotogràfic que es veia en cada pas que feies".

Gran veritat. Jo vaig començar la ruta des del llac de Vallserra, i per quan vaig arribar al refugi de la cabana de la Balmeta, m'habia marxat el sant al cel i vaig decidir seguir fins a la Bouillouse, perquè se m'havia ¿perdut? el temps (no ho crec pas), fent fotos a tort i dret. Vaig ser al final del juny del 2016, començava l'estiu i allò semblava plena primavera. Espectacular quilòmetre de pujada, anterior a l'Estany de la Balmeta. Sort que la càmera era digital, si hagués estat analògica, m'arruïno en rodets. Aquest any ho intentaré de nou, però ara ja sé el que em vaig a trobar.Ho dit, un plaer.
    Salut i bona ruta companys i a tú Gep, gracies per publicar les teves referencies.

JEP BOIX 30 mai 2017

Coincideixo amb tu, és una ruta fantàstica i digna de ser fotografiada com has fet tu. Gràcies pel teu comentari. Salut!

• Photo de Marc Us

Marc Us 21 août 2018

Espectacular ruta, molt bones vistes als llacs. El més difícil la desgrimpada del gran peric, gens aèria i crec que assequible a qualsevol muntanyenc, i és evitable anant més cap a la dreta pel camí.

JEP BOIX 21 août 2018

Comparteixo la teva opinió i agraeixo la teva valoració. Salut Marc Us!

• Edu Jimenez 28 sept. 2018

Jep, moltes gràcies per les teves rutes. Com ho veus per fer els dos perics amb un gos, podria fer ell la grimpada i.desgrimpada? Estem dubtant s'hi anar-hi per ell.
    Merci.

JEP BOIX 28 sept. 2018

Pels gossos cap problema, crec jo, nosaltres els vam portar en aquesta sortida: https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/el-peric-i-lestany-blau-de-la-cometa-des-de-les-angles-13822547
    La normativa pels gossos, a la muntanya a França, exigeix portar-los lligats quan hi ha bestiar lliure i .........
    Si la fas espero que la comentis, Salut Edu!

• Photo de gotarca

gotarca 29 sept. 2018

Bona nit.
    Quan jo vaig fer la ruta aquest estiu, em vaig creuar al Petit Peric, amb un runner que anava amb el seu alaska malamute ben feliç al seu costat i sense anar lligat. Pujaven desde Formigueres. La varem fer petar una mica i varen continuar capa el Peric Gran. O sigui, amb el gos sense problema.

Bona ruta

JEP BOIX 2 oct. 2018

Gràcies gotarca pel comentari. Salut!