Durée  5 hours 38 minutes

Coordonnées 1365

Uploaded 9 octobre 2015

Recorded septembre 2015

-
-
2 018 m
1 716 m
0
2,8
5,6
11,3 km

Vu 956 fois, téléchargé 54 fois

près de Pyrenees 2000, Région Languedoc-Roussillon (France)

Són un conjunt de llacs situats sota la Bollosa.
Punt de sortida : Pla dels Avellans ( 42º32.784’ N , 2º2.422’ E )
Deixem el cotxe en la zona d’aparcament. Passem darrera la tanca en direcció al Pla dels Avellans, creuem un pont sobre el riu de la Tet i a la dreta veurem el telecadira, ens dirigirem cap a la dreta del mateix veurem els indicadors de color groc i les marques grogues del PR 8. Seguim el camí cap a la dreta tot guanyant alçada, creuarem un altre pont sobre el riu de la Tet i seguim fins trobar l’enllaç am el GR 10, girem a la dreta i seguim les marques blanques i vermelles ( GR 10 ) i/o les grogues ( PR 8 ).
Arribarem a un encreuament de camins, seguim rectes per arribar al final del turó, on ja veurem l’Estany de la Pradella. Nomes baixar una mica girarem a la dreta per anar a la riba de l’estany que anirem vorejant un tram fins que ens separarem per començar una baixada que ens durà e l’Estany Negre que vorejarem per l’esquerra. Hi ha un punt en que pot haver-hi una confusió, al poc de fer la riba trobarem el senyal del PR que indica un canvi de direcció a l’esquerra ( si mirem davant nostre veurem una fangosa que hem de creuar ) i a uns 5 m trobarem la senyal groga en un arbre. En aquest punt hem de girar 90º a la dreta ( no continuar rectes !! ) i trobarem un pontet a ras de terra que creua la zona fangosa .
El camí al cap de poc gira a l’esquerra per començar una forta pujada en un amuntegament rocós que ens durà a l’Estany Llarg, que com diu el seu nom és allargat, i que es troba enclastat en mig d’uns turons granítics. Seguim per l’esquerra de la riba on podrem trobar pescadors, ja que en aquest llac es poden pescar truites. Anirem saltant de pedra a pedra fins arribar a una petita explanada en l’extrem, pugem un petit desnivell fins una planúria que ens durà al penúltim estany, l’Estany del Racó a l’esquerra del nostre camí. Aquest estany és de poca profunditat i durant pràcticament tot l’any és un aiguamoll.
Continuem camí avall fins arribar a prop de la carretera que porta al peu de la Bollosa. Girarem a l’esquerra i anirem seguint les marques que trobem, tant les blanques i vermelles com les grogues, passarem per l’estany de la Bolloseta sota el peus de la Bollosa. Aquest estany és una mollera formada per riu de la Tet. El camí transcorre per el Pla de les Bones Hores on podem veure el Carlit i el Puig Peric. Seguim el camí i les marques fins que arribem al refugi de la Pradella, d’aquí enfilem el camí i arribarem en el punt on anteriorment havíem iniciat la circular.
Anem baixant i desfent el camí fins arribar al Pla dels Avellans i d’aqui al cotxe.
Temps en moviment 3 h 50'


Son un conjunto de lagos ubicados debajo de la Bollossa.
Punto de partida: Llano de los Avellans ( 42º32.784’ N, 2º2.422’ E )
Dejamos el vehículo en la zona de aparcamiento. Pasamos la barrera en dirección al Llano de los Avellans, cruzamos un puente sobre el rio de la Tet y a la derecha veremos el telesilla , nos dirigimos hacia la derecha del mismo, donde veremos los indicadores amarillos del PR 8.
Seguimos por el camino de la derecha ganando altura, cruzamos otro puente sobre el rio de la Tet y seguimos hasta encontrar el enlace con el GR 10, giramos a la derecha i seguimos las marcas blancas y rojas ( GR10 ) o las amarillas ( PR 8 ).
Llegaremos a un cruce de caminos, seguimos rectos para llegar al final de la cuesta, donde ya veremos el lago de la Pradella. Tan solo bajar un poco giramos a la derecha para llegar hasta la ribera del lago que bordearemos un tramo hasta que nos separaremos para iniciar una bajada que nos llevará al lago Negro que bordearemos por la izquierda. Hay un punto en el que puede haber una confusión: al poco de haber empezado a bordear vemos una señal de cambio de sentido ( delante de una zona fangosa ), giramos a la izquierda y a unos 5m veremos una señal amarilla en un árbol ( NO CONTINUAR RECTOS !!! ), giramos 90º a la derecha y a través de un puente a ras de suelo pasaremos esta zona fangosa y continuaremos un tramo por la orilla del lago.
A pocos metros el camino gira a la izquierda para empezar una fuerte subida en un amontonamiento rocoso que nos llevará al lago Largo, que como indica su nombre es alargado y que se encuentra en medio de unos cerros graníticos. Seguimos hacia la izquierda y es normal encontrar pescadores pescando truchas. Iremos saltando de piedra en piedra hasta llegar a un pequeño llano en el extremo del lago. Subiremos por un pequeño desnivel hasta un llano que nos conducirá al penúltimo lago, el lago del Racó a nuestra izquierda. Este lago es de poca profundidad y durante la mayor parte del año es un humedal.
Continuamos camino abajo hasta llegar cerca de la pista asfaltada que lleva al lago de la Bolllossa, giramos hacia la izquierda siguiendo tanto las marcas blancas y rojas como la amarillas, pasaremos por el estanque de las Bollosetas bajo los pies dwe la Bollossa. Este estanque es un humedal formado por el rio Tet. El camino discurre por el llano de Las buenas Horas donde podremos ver el Carlit los Picos Peric en la zona de la Bollossa .
Seguimos el camino y las marcas hasta el refugio de la Pradella, a partir de aquí iniciamos una subida hasta el punto donde bajamos al lago de la Pradella .
A partir de este punto iniciamos el descenso siguiendo el camino inicial hasta llegar al Pla de los Avellans y de aquí hasta el coche.

Tiempo en movimiento 3h 50'

Agafem a la dreta
Anem dreta

Commentaires

    You can or this trail