Télécharger

Publié

16 mai 2021

mai 2021
Soyez le premier à applaudir

Vu 29 fois, téléchargé 0 fois

près de Gata de Gorgos, Valencia (España)

La ruta de hui comença a Gata de Gorgos, poble de la Marina Alta que compta amb més de 6000 habitants, una bona quantitat d’ells de procedència estrangera.
Aquesta localitat, sense mar, ha sabut explotar altres encants, com l'artesania tradicional: Dues fàbriques de guitarres, deu de barrets, set de bosses i una de mosaics hidràulics, aqueixes rajoles de ciment pigmentat decorades amb motius geomètrics, ho confirmen. Els carrers d'aquest municipi alacantí cada dia es vesteixen de gala amb els seus productes típics, que exhibeixen als turistes que passegen pel seu centre històric i que escorcollen entre les seues botigues i passegen entre les seues cases senyorials.
El punt d'inici de la ruta se situa en el Parc del Raval, darrere de l'Ajuntament. Des d'ací la ruta comença direcció Oest (esquerra del panell i per la vora del riu Xaló o Gorgos), a través de camins asfaltats, caminem pel passeig amb bones panoràmiques del llit sec del riu fins que arribarem a creuar-lo.
Continuarem rumb sud oest per camins de terra, fins a arribar al paratge de la Font de la Mata, enllaç amb el PR-CV 388.
La Font de la Mata és un lloc emblemàtic amb dos Llentiscles centenaris de gran mida que naixen entre les seues roques (pistácea lentiscus) o “Matas” (en valencià local) protegits com a arbres monumentals.
Tornem uns metres enrere i passant les ruïnes de la casa de la Mata o dels Xaparrundos, ens dirigim direcció S per la senda del Barranc de Canyella fins al límit entre els termes municipals de Gata de Gorgos i Benissa, on existeix una antiga Almàssera en ruïnes però uns metres abans d'arribar a aquesta Almàssera i amb direcció NE prendrem la senda que ens portarà al punt més elevat de la ruta, el Alt de Serrellars (432 m), on podrem contemplar unes vistes excepcionals, destacant al Nord el Montgó i la Serra de Segaria, Sud la Serra d’Olta, el Penyal d’Ifach, la Serra de Bèrnia, etc.
Des del cim comencem a baixar seguint el PR, però veiem que va molt directe al poble i per tal d’allargar un poc la ruta decidim seguir el PR-CV 388, que va des del cim seguint la divisòria dels termes de Gata i Benissa. Per no tornar a pujar tot el tros, retallem muntanya a través un tram fins a tornar a connectar amb la senda que ens porta a les ruïnes d’unes cases en la plana del Sobirà, on en la bifurcació girem a l’esquerra per anar cap al est.
Prompte apleguem als límits entre Dènia i Gata, i la senda canvia de direcció enfilant cap al nord. Ací troben un curiós aljub de pedra en sec. Seguim baixant fins arribar als camins de terra primer i asfaltats després que ens duran a l’entrada del poble.
Ací deixem de seguir el PR per anar més directes al Restaurant Casa Parra on tenim reservada una taula per a dinar, donant per conclosa la ruta de hui.
Atenció a causa del funcionament defectuós del GPS, poden trobar-se línies rectes causades per la pèrdua parcial del senyal o puntes estranyes que no són reals, per tant, cal anar amb una mica precaució en seguir la ruta.
Si utilitzes el track, t'agrairia que feres una valoració en wikiloc sobre la seua utilitat.

=========================================================
La ruta de hoy empieza en Gata de Gorgos, pueblo de la Marina Alta que cuenta con más de 6000 habitantes, una buena cantidad de ellos de procedencia extranjera.
Esta localidad, sin mar ha sabido explotar otros encantos, como la artesanía tradicional: Dos fábricas de guitarras, diez de sombreros, siete de bolsos y una de mosaicos hidráulicos, esas baldosas de cemento pigmentado decoradas con motivos geométricos, lo confirman. Cada día, las calles de este municipio alicantino se visten de gala con sus productos típicos, que exhiben a los turistas que pasean por su casco histórico y que curiosean entre sus tiendas y sus casas señoriales.

El punto de inicio de la ruta se sitúa en el Parque del Raval, bajo del Ayuntamiento.
Desde aquí la ruta comienza dirección W-SW (izquierda del panel y del rio), a través de caminos asfaltados, llegaremos al Rio Gorgos cruzándolo.
Continuaremos rumbo SW por caminos de tierra, hasta llegar al paraje de la Font de la Mata, enlace con el PR-CV 388.
La Font de la Mata es un lugar emblemático con dos Lentiscos (pistácea lentiscos) o “Matas” (en valenciano local) protegidos como árboles monumentales.
Pasando la casa de la Mata, nos dirigimos dirección S por la senda del Barranco de Canela hasta el límite entre los Términos Municipales de Gata de Gorgos y Benissa, donde existe una antigua Almazara en ruinas. Unos metros antes de llegar a esta Almazara y con dirección NE tomaremos la senda que nos llevará al punto más elevado de la ruta, el Alto de Serrellars (432 m) (5,5 km), donde podremos contemplar unas vistas excepcionales, destacando al norte el Montgó, y la Sierra de Segaria, Sur la Sierra de Olta, el Peñón de Ifach, la Sierra de Bernia, ect.
Desde la cumbre empezamos a bajar siguiendo el PR, pero vemos que va muy directo en el pueblo y para alargar un poco la ruta decidimos seguir el PR-CV 388, que va de la cumbre siguiendo la divisoria de los términos de Gata y Benissa. Por no volver a subir todo el trozo recortamos montaña a través un tramo hasta volver a conectar en la senda que nos lleva a las ruinas de unas casas en la plana del Sobera, donde en la bifurcación giramos a la izquierda para ir hacia el este.
Pronto llegamos a los límites entre Dènia y Gata, y la senda cambia de dirección enfilando hacia el norte donde se encuentra un curioso aljibe de piedra en seco. Seguimos bajando hasta llegar a los caminos de tierra primero y asfaltados después de que nos llevarán a la entrada del pueblo.
Aquí dejamos de seguir el PR para ir más directos al Restaurante Casa Parra donde tenemos reservada una mesa para comer, dando por concluida la ruta de hoy.
Atención a causa del funcionamiento defectuoso del GPS, pueden encontrarse líneas rectas causadas por la pérdida parcial de la señal o puntas extrañas que no son reales, por lo tanto, hay que ir con un poco precaución al seguir la ruta.
Si utilizas el track, te agradecería que hicieras una valoración en wikiloc sobre su utilidad.

Gata de Gorgos - Creu del terme

Site religieux

Esglèsia parroquial de Gata

Cartell informatiu de la ruta