Temps en mouvement  une heure 58 minutes

2,1
4,1

Vu 2 fois, téléchargé 0 fois

près de Chaux-Neuve, Bourgogne-Franche-Comté (France)

Chaux-Neuve - Mouthe

Het dorpje Chaux Neuve.

'Bas du Gît'

Hier zijn we richting "Source du Doubt" gelopen.

• Photo de Ruudmeij

Ruudmeij 8 mai 2019

Vandaag op tijd (8 uur) vertrokken naar Chaux-Neuve, een kleine 10 km van de camping in Mouthe. De weersverwachting is toenemende regen.
    We hebben de auto op een grote parkeerplaats gezet net buiten het dorp. Daar kunnen we ook de GR 5 oppakken, die langs de parkeerplaats loopt.
    Het beetje regen wat er valt, weerhoudt ons niet om te gaan lopen. Eenmaal het dorp uit moeten we het weiland in, maar net voor de doorgang staan enige paarden. Gelukkig een niet al te grote hobbel, die we moesten nemen. De paarden waren ons goed gezind, we mochten door.
    De route liep verder door weiland en bos. De paden waren voornamelijk verhard, dus goed beloopbaar. Eenmaal in de buurt van Mouthe hebben we bij punt "Bas de GÎt" niet de afslag richting dorp genomen, maar zijn we richting "Source du Doubt" gelopen. Daar ligt immers ook de camping Municipale, waar we nog steeds overnachten.
    Al met al een korte wandeling voor vandaag. Morgen weer een dag.