Durée  3 hours 33 minutes

1,6
3,2

Vu 57 fois, téléchargé 3 fois

près de Chamonix-Mont-Blanc, Auvergne-Rhône-Alpes (France)

WIKILOC : RUTA LINEAL. Per a veure la descripció de la ruta:
WIKILOC : RUTA LINEAL. Para ver la descripción de la ruta:

CATALÀ – (más abajo ESPAÑOL)
Aquesta és una informació totalment personal i que no pretén ser una guia exacta a seguir per part de qui pugui llegar aquests comentaris.
DADES DE LA RUTA
TIPUS DE RUTA: Ruta de senderisme lineal
DIFICULTAT DEL RECORREGUT: Moderat. Tot i ser una ruta per alta muntanya, el recorregut es fàcil i sense cap desnivell pronunciat. El sender és força transitat i no comporta cap dificultat.
DISTÀNCIA RECORREGUDA: 6,47 Km
DURACIÓ DEL RECORREGUT: 3 hores i 34 minuts en total (2 hores i 13 minuts en moviment + 1 hora i 21 minuts aturat); 2,9 Km/h en moviment
RECOMANACIONS: Cal mirar el temps meteorològic del dia següent si tenim la intenció d’agafar qualsevol dels telefèrics, dons ens podrem trobar en dies amb molts núvols que no ens deixin gaudir de les magnífiques vistes que ofereixen les muntanyes.
DESTACATS: Si estàs hostatjat a qualsevol servei hostaler de la zona, et poden facilitar una “Carte d’Hôte” o transport públic que ens permetrà moure’ns gratuïtament en el serveis de: tren vermell cremallera, bus i tren de rodalies. També és pot anar a l’Oficina d’Informació Turística i preguntar sobre aquest servei. Tots els serveis de telefèric són de pagament.
PUNT DE SORTIDA: Estació del telefèric Plan de l’Aiguille (Chamonix) (2215 metres)
PUNT D’ARRIBADA: Montenvers – Estació del tren vermell de cremallera (1119 metres)
PUNT MÉS ALT: Estació del telefèric Plan de l’Aiguille al costat del bar (Buvette du Plan de l’Aiguille) (2223 metres)
PUNT MÉS BAIX: Entrada a l’estació de Montenvers (1913 metres)
RECORREGUT
Al poble de Chamonix cal anar fins l’estació del telefèric de l’Aiguille du Midi i comprar un bitllet d’anada (32,50€ per persona) fins a la primera estació del telefèric a Plan de l’Aiguille (aquest bitllet és compartit amb el servei per agafar el tren vermell cremallera a Montenvers que ens portarà novament fins a Chamonix).
Un cop a l’estació del telefèric de Plan de l’Aiguille, en sortir-ne anirem en direcció al bar que veurem davant i on hi ha una sèrie de colorits rètols informatius en direcció a diferents muntanyes del mon; sota d’aquest hi ha un rètol informatiu de la zona i que ens encamina cap al lloc que haguem triat, en el nostre cas en direcció a Montenvers i Le Mar de Glace. La ruta del track que em marcat te diferents variants i conexions, entre les que cal destacar la pujada en direcció al Lac Blue o en direcció al refugi du Plan de l’Aiguille que ambdues connecten amb el track actual (cal mirar les possibilitats i connexions).
En el nostra cas anirem en direcció a Montenvers-Le Mar de Glace, que coincideix amb el del refugi du Plan de l’Aiguille. El sender pel que anirem està molt marcat i no te pèrdua. Passat uns metres el camí gira a la nostra dreta i continua baixant de forma suau (deixarem el camí en direcció al refugi).
El sender ens portarà fins a uns petits rierols que travessarem i continuarem endavant per la vessant mitja de la serra muntanyosa. (El sender que ve del Lac Blue connecta en aquest punt).
Més endavant veurem un nou rètol en direcció a Montenvers-Le Mar de Glace; en aquest punt també hi ha la bifurcació del corriol que baixa en direcció a Chamonix pel pàrking de Grépon.
Després d’un agradable passeig arribarem a una nova bifurcació on tenim dues possibilitats per seguir; ambdós rètols ens indiquen la direcció a Montenvers-Le Mar de Glave, però una d’aquestes també indica Le Signal i Itinerari Aconsellat; us aconsello que aneu per aquesta ruta, tot i que cal fer un tram inicial de forta pujada i a continuació segueix pujant de forma més suau, fins al mirador de Le Signal, on és pot contemplar la magnífica sobre la glacera de Mar de Glace (val la pena l’esforç).
En deixar el mirador de Le Signal, només resta un tram de zigzaguejant baixada fins a l’estació de Montenvers i el tren vermell cremallera. En aquest punt és pot continuar baixant caminant fins a Chamonix, però val la pena gaudir del tren cremallera (veure els horaris de baixada del tren – aproximadament cada 20 minuts).
A l’estació hi ha un telefèric gratuït que ens baixa en direcció a la Glacera de Le Mar de Glace; després cal baixar a peu per unes passarel•les que duen fins a una cova feta dins mateix de la Glacera que val molt la pena de visitar (l’entrada actualment és gratuïta). En la baixada a peu per les passarel•les hi ha diferents rètols enganxats a la paret indican els diferents períodes de glacera i el retrocés que aquesta ha anat patint al llarg del temps, et quedaràs bocabadat de com a minvat la glacera a causa de l’afecte hivernacle.
Un consell, si voleu prendre qualsevol consumició en els dos llocs on és possible fer-ho, millor ho feu al bar de l’estació, no ho feu al bar de l’hotel, és molt, però molt car (1 cervesa 10€).

ESPAÑOL
Esta es una información totalmente personal y que no pretende ser una guía exacta a seguir por parte de quién pueda leer estos comentarios
DATOS DE LA RUTA
TIPO DE RUTA: Ruta de senderismo lineal
DIFICULTAD DEL RECORRIDO: Moderado. Aunque es una ruta por alta montaña, el recorrido es fácil y sin ningún desnivel pronunciado. El sendero es muy transitado y no conlleva ninguna dificultad.
DISTANCIA RECORRIDA: 6,47 Km
DURACIÓN DEL RECORRIDO: 3 horas i 34 minutos en total (2 horas i 13 minutos en movimiento + 1 hora i 21 minutos parado); 2,9 Km/h en movimiento
RECOMENDACIONES: Hay que mirar el tiempo meteorológico del día siguiente si tenemos la intención de coger cualquiera de los teleféricos, pues nos podemos encontrar con días nublados que no nos dejen disfrutar de les magníficas vistes que nos ofrecen las montañas.
DESTACADOS: Si estás hospedado en cualquier servicio hotelero de la zona o similar, te pueden facilitar una “Carte d’Hôte” o transporte público que nos permitirá movernos gratuitamente en el servicios de: tren rojo cremallera, bus y tren de cercanías. También se puede ir a la Oficina de Información Turística y preguntar sobre este servicio. Todos los servicios de teleférico son de pago.
PUNTO DE SALIDA: Estación del teleférico Plan de l’Aiguille (Chamonix) (2215 metros)
PUNT DE LLEGADA: Montenvers – Estación del tren rojo de cremallera (1119 metros)
PUNTO MÁS ALTO: Estación del teleférico Plan de l’Aiguille al lado del bar (Buvette du Plan de l’Aiguille) (2223 metros)
PUNTO MÁS BAJO: Entrada a la estación de Montenvers (1913 metros)
RECORRIDO
En el pueble de Chamonix hay que ir hasta la estación del teleférico de l’Aiguille du Midi y comprar un bitllete de ida (32,50€ por persona) hasta la primera estación del teleférico a Plan de l’Aiguille (este billete es compartido con el servicio que presta el tren rojo cremallera en Montenvers que nos llevará nuevamente hasta Chamonix).
Una vez en la estación del teleférico de Plan de l’Aiguille, al salir de éste nos dirigiremos hacia el bar que veremos delante y donde veremos una serie de coloridas señales informativas en dirección a diferentes montañas del mundo; por debajo de éstas hay otras señales informativas de la zona y que nos orientaran hacia el itinerario que tenemos previsto hacer, en nuestro caso en dirección a Montenvers y Le Mar de Glace. La ruta del track que hay marcada tiene diferentes variantes y conexiones, entre les que se pueden destacar la subida en dirección al Lac Blue o en dirección al refugio du Plan de l’Aiguille que las dos conectan más adelante con el track actual (mirar las posibilidades y conexiones).
En nuestro caso iremos en dirección a Montenvers-Le Mar de Glace, que coincide con el del refugio du Plan de l’Aiguille. El sendero por el que circularemos está muy bien marcado y trazado y no tiene perdida. Pasado unos metros el camino gira a nuestra derecha y continua bajando de forma suave (dejaremos el camino en dirección al refugio).
El sendero nos llevará hasta unos pequeños riachuelos que atravesaremos y continuaremos adelante por la ladera media de la sierra montañosa. (El sendero que viene del Lac Blue conecta en este punto).
Más adelante veremos una nueva señal en dirección a Montenvers-Le Mar de Glace; en este punto también hay la bifurcación del sendero que baja en dirección a Chamonix por el parking de Grépon.
Después de un agradable paseo llegaremos a una nova bifurcación donde veremos dos posibilidades para seguir; las dos señales nos indican la dirección hacia Montenvers-Le Mar de Glave, pero una de estas también indica Le Signal e Itinerario Aconsejado; os recomiendo que uséis ésta ruta, aunque que hay que hacer un tramo inicial de fuerte subida y a continuación seguir subiendo de forma más suave, hasta llegar al mirador de Le Signal, donde se puede contemplar la magnífica sobre el Mar de Glace (vale la pena el esfuerzo).
Al dejar el mirador de Le Signal, solo nos quedará un tramo zigzagueante de bajada hasta llegar a la estación de Montenvers y el tren rojo cremallera. En este punto se puede continuar bajando caminando hasta Chamonix, pero vale la pena disfrutar del tren cremallera (ver los horarios de bajada del tren – aproximadamente cada 20 minutos).
En la estación hay un teleférico gratuito que baja en dirección a la Glaciar de Le Mar de Glace; después hay que continuar bajando a pie por unas pasarelas que nos llevarán hasta una cueva construida dentro del mismo Glaciar y que vale mucho la pena visitar (la entrada actualmente es gratuita). En la bajada a pie por las pasarelas se ven algunos rótulos clavados en la pared que nos indican los diferentes períodos del glaciar y el retroceso que éste ha ido padeciendo a lo largo del tiempo, te quedarás boquiabierto de ver cómo ha ido disminuyendo el glaciar a causa del efecto invernadero.
Un consejo, si queréis tomar alguna consumición en alguno de los dos lugares donde es posible hacerlo, mejor es hacerlo en el bar de la estación, no lo hagáis en el bar del hotel, es muy, pero muy caro (1 cerveza 10€).