Durée  5 hours 8 minutes

2,7
5,4

Vu 115 fois, téléchargé 4 fois

près de Le Couteray, Auvergne-Rhône-Alpes (France)

WIKILOC : RUTA LINEAL - Anada i tornada. Per a veure la descripció de la ruta:
WIKILOC : RUTA LINEAL - Ida y vuelta. Para ver la descripción de la ruta:

CATALÀ – (más abajo ESPAÑOL)
Aquesta és una informació totalment personal i que no pretén ser una guia exacta a seguir per part de qui pugui llegar aquests comentaris.
DADES DE LA RUTA
TIPUS DE RUTA: Ruta de senderisme lineal
DIFICULTAT DEL RECORREGUT: Moderat. Tot i ser una ruta per alta muntanya, el recorregut es fàcil i sense cap desnivell pronunciat. El sender és força transitat i no comporta cap dificultat.
DISTÀNCIA RECORREGUDA: 10,77 Km
DURACIÓ DEL RECORREGUT: 5 hores i 09 minuts en total (3 hores i 03 minuts en moviment + 2 hora i 06 minuts aturat); 3,3 Km/h en moviment
RECOMANACIONS: Cal mirar el temps meteorològic del dia següent si tenim la intenció d’agafar qualsevol dels telefèrics, dons ens podrem trobar en dies amb molts núvols que no ens deixin gaudir de les magnífiques vistes que ofereixen les muntanyes.
DESTACATS: Si estàs hostatjat a qualsevol servei hostaler de la zona, et poden facilitar una “Carte d’Hôte” o transport públic que ens permetrà moure’ns gratuïtament en el serveis de: tren vermell cremallera, bus i tren de rodalies. També és pot anar a l’Oficina d’Informació Turística i preguntar sobre aquest servei. Tots els serveis de telefèric són de pagament.
PUNT DE SORTIDA: Pàrking de Le Buet (Vallorcine) (1343 metres)
PUNT D’ARRIBADA: Refugi de muntanya de la Pierre à Bérard (1925 metres)
PUNT MÉS ALT: Refugi de muntanya de la Pierre à Bérard (1925 metres)
PUNT MÉS BAIX: Pàrking de Le Buet (Vallorcine) (1343 metres)
RECORREGUT
La Vall de Chamonix és composa de 5 pobles, 5 paradisos i 5 portes d’entrada a una vall plena d’encant i màgia, amb grans muntanyes i 1 gegant enmig com el Mont-Blanc (4810 metres). Una línea fèrria uneix els pobles de la vall, Servoz, Les Houches, Chamonix, l’Argentière i Vallorcine.
Al darrer poble de la Vall de Chamonix és Vallorcine, un recés de pau natural. Amagat darrera del Col des Montets i ubicat als peus de les Aiguilles Rouges, ha sabut mantenir la seva autenticitat mentre desenvolupa sense problemes les seves activitats turístiques, el senderisme i la muntanya en temporades estivals i l’esqui, en totes les seves formes, en temporades hivernals. Una desena de poblets o aldees s’estenen al llarg de les seves vessants fins a la mateixa frontera amb Suïssa.
La aldea de Le Buet és un petit nucli de poques edificacions hostaleres i un càmping; per arribar-hi hi ha possibilitat d’anar-hi amb el tren de rodalies, amb bus públic o be amb vehicle propi per la carretera D-1506; si anem en vehicle propi en arribar a Le Buet veurem un gran pàrking de cotxes gratuït a la dreta de la carretera, on és pot deixar el cotxe i començar la ruta des d’aquest punt; tant si es va en tren , com en bus, la parada està ubicada al costat d’aquest pàrking.
Un cop a l’esplanada del pàrking hem de veure uns esgraons d’unes escales i que ens porten a travessar la carretera per un pas de vianants; davant mateix comença un camí en direcció a una altre petita aldea de singular nom “La Poya”; al començament del camí veurem un rètol informatiu en direcció a la Cascada de Bérard i al refugi de Bérard.
Per un bonic camí en 5 minuts arribarem a l’aldea de La Poya, un petit nucli de cases; a partir d’aquesta aldea comença una pujada que ens portarà fins a la Cascade de Bérard; el riu Bérard, que transcorre per la Reserva Natural de la Vallon de Bérard, en aquest punt te una caiguda de entre 10 i 15 metres; unes passarel•les metàl•liques ens permeten accedir a la part superior del riu i a tocar de la cascada; en deixar la cascada accedirem per unes escales a la part superior on hi ha ubicat un bar-restaurant; novament situats al camí veurem un nou rètol informatiu en direcció al refugi de Bérard.
A partir d’aquest punt anirem seguint el riu Bérard el paral•lelament al camí; de seguida arribarem a una bifurcació, a la zona de Fontana Frada; seguirem pel camí de l’esquerra seguint el riu. El camí comença a pujar tot i que la pendent és força còmode; el camí fa diferents revolts però sempre sense perdre el riu. Després d’un bon tram de camí veurem al fons de la vall al refugi de Bérard.
Al llarg del camí passarem una sèrie de ponts de fusta que travessen el riu; als primers ponts estan en bon estat, però en trobarem algun que està en males condicions o directament està partit per la meitat, tot i que afortunadament aquests no son imprescindibles per poder continuar la ruta. Arribarem a un pont fet de material d’obra que creua un petit afluent del riu Bérard i que inicia la pujada fins al refugi de Bérard a 1924 metres. El refugi de la Pierre à Bérard és un petit edifici, que disposa de 40 places per a pernoctar amb tots els serveis; és molt agradable seure en els bancs de fora del refugi a menjar qualsevol vianda i gaudir de les vistes sobre la vall. En el nostre cas varem gaudir d’una bona sopa i pa amb formatge de cabra de la zona.
El refugi és un bon inici en direcció a molts del cim que envolten la vall i hi destaca el Cim de Bérard a 3096 metres.
Deixarem el refugi desfent el camí fins a arribar novament al pont fet de material d’obra; aquí hi ha una bifurcació; el camí de l’esquerra és el mateix pel que hem accedit fins a aquest punt en la pujada; el camí de la dreta baixa fins a tocar del riu; en el nostra cas, per no repetir varem seguir per la dreta fent una petita baixada fins a tocar del riu Bérard; aquest camí no és massa llarg dons encara no te 1 km i s’uneix novament al camí que hem fet de pujada; situats novament en aquest camí haurem d’acabar de desfer tot el camí fins arribar novament al pàrking de Le Buet.

ESPAÑOL
Esta es una información totalmente personal y que no pretende ser una guía exacta a seguir por parte de quién pueda leer estos comentarios
DATOS DE LA RUTA
TIPO DE RUTA: Ruta de senderismo lineal – ida y vuelta
DIFICULTAD DEL RECORRIDO: Moderado. Aunque es una ruta por alta montaña, el recorrido es fácil y sin ningún desnivel pronunciado. El sendero es muy transitado y no conlleva ninguna dificultad.
DISTANCIA RECORRIDA: 10,77 Km
DURACIÓN DEL RECORRIDO: 5 horas y 09 minutos en total (3 horas i 03 minutos en movimiento + 2 horas y 06 minutos parado); 3,3 Km/h en movimiento
RECOMENDACIONES: Hay que mirar el tiempo meteorológico del día siguiente si tenemos la intención de coger cualquiera de los teleféricos, pues nos podemos encontrar con días nublados que no nos dejen disfrutar de les magníficas vistes que nos ofrecen las montañas.
DESTACADOS: Si estás hospedado en cualquier servicio hotelero de la zona o similar, te pueden facilitar una “Carte d’Hôte” o transporte público que nos permitirá movernos gratuitamente en el servicios de: tren rojo cremallera, bus y tren de cercanías. También se puede ir a la Oficina de Información Turística y preguntar sobre este servicio. Todos los servicios de teleférico son de pago.
PUNT DE SORTIDA: Parking de Le Buet (Vallorcine) (1343 metros)
PUNT D’ARRIBADA: Refugio de montaña de la Pierre à Bérard (1925 metros)
PUNT MÉS ALT: Refugio de montaña de la Pierre à Bérard (1925 metros)
PUNT MÉS BAIX: Parking de Le Buet (Vallorcine) (1343 metros)
RECORREGUT
El Valle de Chamonix se compone de 5 pueblos, 5 paraísos y 5 puertas de entrada a un valle repleto de encanto y magia, con grandes montañas y 1 gigante entre todas como es el Mont-Blanc (4810 metros). Una línea ferroviaria une los pueblos del valle, Servoz, Les Houches, Chamonix, l’Argentière i Vallorcine.
El último pueblo del valle de Chamonixm es Vallorcine, un remanso de paz natural. Escondido detrás del Col des Montets y ubicado a los pies de las Aiguilles Rouges, ha sabido mantener su autenticidad mientras desarrolla sin problemas sus actividades turísticas, el senderismo y la montaña en temporadas estivales y el esquí, en todas sus formas, en temporadas invernales. Una docena de pueblecitos o aldeas se extienden a lo largo de sus pendientes hasta llegar a la misma frontera con Suiza.
La aldea de Le Buet es un pequeño núcleo de pocas edificaciones hoteleras y un camping; para llegar a este punto hay la posibilidad de ir con el tren de cercanías, con el bus público o bien con vehículo propio por la carretera D-1506; si vamos en vehículo propio al llegar a Le Buet veremos un gran parking de coches gratuito a la derecha de la carretera, donde se puede dejar el coche y comenzar la ruta des este punto; tanto si vamos en tren , como en bus, la parada está ubicada al lado de este parking.
Un vez en la explanada del parking tenemos que ver unas pequeñas escaleras y que nos llevan a atravesar la carretera por un paso de cebra; delante mismo empieza un camino en dirección a otra pequeña aldea de singular nombre “La Poya”; al principio del camino veremos un poste informativo en dirección a la Cascada de Bérard y al refugio de Bérard.
Por un bonito camino en 5 minutos llegaremos a la aldea de La Poya, un pequeño núcleo de casas; a partir de esta aldea empieza una subida que nos llevará hasta la Cascade de Bérard; el río Bérard, que transcurre por la Reserva Natural del Vallon de Bérard, en éste punto tiene una caída de entre 10 y 15 metros; unas pasarelas metálicas en permiten acceder a la parte superior del río y a tocar de la cascada; al dejar la cascada accederemos por unas escaleras a la parte superior donde está ubicado un bar-restaurante; nuevamente situados en el camino veremos un nuevo poste informativo en dirección al refugio de Bérard.
A lo largo del camino pasaremos una serie de puentes de madera que atraviesan el río; los primeros puentes están en buen estado, pero encontraremos alguno que está en malas condiciones o directamente están partidos per la mitad, aunque afortunadamente éstos no son imprescindibles para poder continuar la ruta. Llegaremos a un puente hecho de material de obra que cruza un pequeño afluente del río Bérard y que inicia la subida hasta el refugio de Bérard a 1924 metros. El refugio de la Pierre à Bérard es un pequeño edificio, que dispone de 40 plazas para pernoctar con todos los servicios; es muy agradable sentarse en los bancos de afuera del refugio a comer cualquier vianda y disfrutar de les vistes sobre el valle. En nuestro caso disfrutamos de una buena sopa y pan con queso de cabra de la zona.
El refugio es un buen inicio en dirección a muchas de las cimas que rodean el valle donde destaca el Monte de Bérard a 3096 metros.
Dejaremos el refugio deshaciendo el camino hasta llegar nuevamente al puente hecho de material de obra; aquí hay una bifurcación; el camino de la izquierda es el mismo por el qiue hemos accedido anteriormente hasta este punto en la subida; el camino de la derecha baja en dirección al río de Bérard; para no repetir parte del camino seguiremos por el camino de la derecha haciendo un pequeño descenso hasta llegar prácticamente al río Bérard; este camino no es muy largo pues no tiene ni 1 km y se une nuevamente al camino que hemos hecho de la subida; situados nuevamente en éste camino deberemos de deshacer todo el camino hasta llegar nuevamente al parking de Le Buet.