4,4
8,9

Vu 404 fois, téléchargé 0 fois

près de Font-Romeu-Odeillo-Via, Languedoc-Roussillon (France)

stationnement

Final. Targassona

• Photo de Lo Macot

Lo Macot 21 sept. 2014

L'inici de l'excursió serà des de les pistes d'esquí de Font-Romeu, al costat del telecadira de Belvédère.
    El nom de Font-Romeu prové de la font de l'Ermitatge. A l'Ermitatge hi anaven els pelegrins, també anomenats romeus. Així que el nom es va anar transformant.
    Sortirem des de l'aparcament de l'estació d'esquí (2.006 m), per enfilar en direcció oest cap a l'estany de la Pradella, a través d’un bosc de bedolls i seguim les marques de pintura groga, fins connectar amb una pista forestal, que ens portarà a l’Estany de la Pradella (1.980 m). Continuarem per aquest camí, que durant un tram ressegueix la riba del llac per després superar un turonet i baixar fins a l'estany Negre, situat en un indret més ombrívol (1.947 m). Ara el sender continua per l'esquerra d'aquest llac fins arribar al seu extrem oest. A partir d'aquí iniciem un forta però no gaire llarga pujada, entre grans roques, fins l'estany Llarg, que queda enfonsat a la dreta. Passat aquest estany, haurem de seguir per una clotada d'herba que ens duu a l'estany del Racó, de poca fondària. El deixem enrere per creuar un tram de bosc, girar a l'esquerra i sortir a una esplanada on trobem la Bolloseta, més aviat una mollera Des d'aquí, per la vall glacial anirem a la base del telecadira Nord de La Calma, després pujarem seguint les pilones fins el coll de Pal, per anar a cercar el refugi de la Calma (2.117 m), on dinarem. Després iniciarem el descens tot endinsant-nos al pla de la Calma, per flanquejar el pic dels Moros pel seu basant est. Gaudirem d’una esplèndida panoràmica del massís del Carlit, el Pic Peric i el Pic Coll Roig al Nord, i el Puigmal i Serra del Cadí al Sud. A l’últim tram és de baixada entre el bosc pel vessant sud del pic fins el poble de Targassona (1.597 m), on ens esperarà l'autobús.