Temps en mouvement  2 hours 49 minutes

1,9
3,8

Vu 103 fois, téléchargé 5 fois

près de les Salines, Catalunya (España)

Sortida organitzada pel grup "Els Carcans", treballadors jubilats i prejubilats del Banc Popular.
Trobada a les vuit i quart, al aparcament del hotel la Masia de Pont de Molins.

Sortim amb diligència cap a Maçanet de Cabrenys per pujar tot seguit, per una pista en bon estat cap a les Salines, autèntic punt de sortida de l'excursió.

L'idea, donat que estem en una onada de calor, passa per pujar pel Coll de Pous, passar pel coll del Puig de la Neu i arribar al primer cim, el de les antenes.. El Moixer de 1443 m, seguir la carena fins el Roc de Comptador, 1450,9 m. Visitar a continuació, passant pel coll de Sant Martí el Roc de Frausa o de França i visitar el Roc de la Campana, 1438 m.

Les vistes des de el Roc de la Campana, tot i lo enboirat del dia son magnifiques, Ceret, Le Boulou, el mar .. pel costat frances i el panta de Darnius, l'Emporda, Mare de Deu del Mont, Bassegoda etcetera pel costat español

A partir d'aquí, baixem aquest últim cim, per la seva vesant nord, i seguint les Collades, seguirem la ruta més al nord, que passa per unes fagedes fantàstiques, que empalmarà fins el coll de Pous i d'aquí fins el Santuari de les Salines, punt de sortida de l'excursió...

El primer tram, fins el Moixer, es el que te de superar un desnivell més gran.
A continuació i fins el Roc de la Campana, tot i que no tenim de superar cap gran desnivell, la dificultat ens ve pel tipus de ferm.. Molta pedra, Tarteres i zones de matoll amb dificultad per veure el ferm de sota... On cal vigilar per no caure...
Al final, amb aquest plantejament, hem tingut una tornada molt suau i còmode.
Un cop a les Salines hem pogut refrescar-nos a la seva famosa font d'unes aigües realment superiors.
Una sortida estupenda, amb uns amics fantàstics.
Fins la propera.
stationnement

Punt de sortida a tocar les font de les Salines

arbre

Uns arbres unics ens acullen en el camí

El Moixer

Provisioning

Aprofitem per esmorzar a dalt del Moixer

El Cim del Moixer

Camí del Roc de Comptador

Aquest cim es el Roc de Sant Salvador

Wildlife sighting

Cavalls pel camí

Camí del Roc de la Campana

Roc de la Campana

Col de montagne

Camí de tornada per la faixeda