Hamu

Recorded juin 2015

2,0
4,0

près de Mane, Provence-Alpes-Côte d'Azur (France)

Mane – St.-Michel l’Observatoire 8 km
Start achter het Hotel aan de D4100, bij de Pont Roman. Neem de weg naar het westen, GR (rood-wit). Na ongeveer 200 m linksaf (na 1e huis li). Bij les Craux even een bocht linksom, net voor de huizen langs. Volg het paardenpad tot scherpe bocht naar rechts. Volg de GR tot deze linksaf gaat; na 200 meter rechtsaf, richting Chapelle St. Jean. Dit is de route van de Petit-Sauvan (geel gemerkt). Deze route loopt over de kam van de heuvel, richting het Observatoire. Bij Jas de Porcheres loopt de weg linksaf. Ga door tot driesprong met verharde weg; hier rechtsaf; deze route staat rood aangegeven. Na 300m rechts aanhouden, naar beneden. Je steekt het ravijn helemaal over (steeds rechtdoor, rood); in de beklimming aan de overkant linksaf. Deze weg volgen tot aan boerderij; hier rechts aanhouden tot verharde weg, richting hooggelegen kapel. Deze weg volgen tot aan de Pont Roman.
Parking au Pont Roman à Mane (D4100, derrière l’Hotel). Prendre la route à Ouest 200 m (après la 1e maison gauche, GR, rouge-blanc), puis à gauche. Passez les Craux, après prendre la route equestre j’usqu’au virage à droite. Puis suivre la Gr. Quand ça tourne à gauche: encore 200 metres suivre, apres à droite, direction Chapelle St Jean. C’est la route de Petit-Sauvan, balisage jaune. Cette route va sur le plus haut de la colline, direction Observatoire. Suivre j’usqu’a Jas de Porchères; là la route va à gauche; suivre j’usqu’a la fin de route. Là à droite; balisage rouge. Après 300m tenez droite, descendez le ravin; apres prenez gauche, toujours balisage rouge. Cette route va aux ferme. Ici à droite au chemin goudronné, direction la chapelle haute. Suivre ce chemin j’usqu’au Pont Roman.