3,1
6,2

Vu 1719 fois, téléchargé 36 fois

près de Sant Llorenç de Montgai, Catalunya (España)

Excursió circular (en forma de 8) de punta a punta de la serra del Mont-roig, des del santuari de Montalegre fins a la punta de l'Extrem, des d'on es pot veure la confluència de la Noguera Pallaresa amb el Segre des d'una perspectiva molt aèria. És una autèntica lliçó pràctica de geografia.
L'accés es fa des de Vilanova de la Sal, per una pista en bon estat, fins al coll de Llorenç. A l'esquerra de la pista, a un parell de km del poble, val la pena aturar-se a veure el roure monumental de Fontanelles (L'únic punt segur d'aigua de tota l'excursió).
A l'anada es va resseguint la carena pel fil de la cinglera (compte!), de manera que no té pèrdua. El vol dels voltors ens acompanyarà tota l'estona. La principal dificultat està en el tram final, la pujada al turó de sobre la confluència, a partir d'un collet, i la tornada fins al refugi forestal de la pleta de l'Extrem, perquè es van seguint corriols poc marcats entre garrics i carrasques. De totes maneres, sempre es pot desfer el camí fins a la desviació del refugi.
Després, a partir del xalet, només cal seguir la pista, que ens proporcionarà, a partir del coll de Porta, una visió diferent dels cingles, aquesta vegada des de sota.

• Photo de eurtrebor

eurtrebor 26 mai 2018

I have followed this trail  vérifié  View more

Ruta molt interessant per les vistes i també pel recorregut, la tornada un pel llarga per pista. Val la pena fer-la.