9,1

Vu 1744 fois, téléchargé 37 fois

près de Mora la Nueva, Catalunya (España)

De l'estació de Móra la Nova a l'Argentera.

Interessant excursió que gaudeix de l'avantatge d'utilitzar el tren per desplaçar-se de l'Argentera a Móra la Nova, i anar fent el camí de retorn per diferents pistes i senders. Un altre dels punts característics ha estat el pas per diverses poblacions (Darmós, fregant Els Guiamets, Capçanes, Marça i la Torre de Fontaubella), permetent un avituallament molt necessari en èpoques estivals; per aquest motiu he volgut reflectir aquesta importància amb waypoints d'aquestes poblacions.
Iniciem la caminada des de Móra la Nova per una pista asfaltada que ens porta fins a Darmós. Continuem per pista fins al mas del Pla, i també per pista arribem a la carretera entre Els Guiamets i Serra d'Almos. La seguim per la dreta fins a trobar la pista que assenyala el pantà dels Guiamets. Per aquesta pista, ens acostem a la presa, però abans agafem una pista que rodeja el pantà pel seu costat dret. S'acaba la pista i continuem per un desdibuixat sender fins a enllaçar amb una altra pista i posteriorment amb la principal de Serra d'Almos a Capçanes que seguim per l'esquerra. Més endavant, l'abandonem fins a connectar amb el camí de Serra d'Almos a Capçanes. Arribem a Capçanes per la part sud i aprofitem per fer una parada al bar de la piscina. Ara utilitzem el bonic PR-C-89 per arribar a Marçà per un sender molt bonic i aquí fem una parada tècnica per dinar. A partir d'ara farem una bona marrada per no trepitjar carretera, però al mateix temps, és possiblement la part més bonica de l'excursió: després de passar pel Mas del Crusat, abandonem el PR i anem a la dreta per la pista. Abans d'arribar a la carretera, agafem a l'esquerra la pista que es dirigeix al coll de les Trompetes. Quan finalitza la pista, es converteix en sender que va guanyant alçada fins a assolir unes panoràmiques espectaculars sobre Marçà i la seva vall. Visualitzem molt aprop l'ermita de Sant Gregori de Falset i arribem al coll de l'Eulàlia. A partir d'aquí, continuem pel PR-C-53 fins a la Torre de Fontaubella. Continuem per la pista del camí de les Castellanes fins a trobar el sender que ens adreçarà a dalt de la serra de l'Argentera. Seguim la pista a l'esquerra fins arribar al portell de Trucafort, per on descendim fins enllaçar amb el GR-7 que ens adreçarà a l'Argentera.