Durée  7 hours 9 minutes

3,9
7,9

Vu 20 fois, téléchargé 2 fois

près de Olp, Catalunya (España)

13-11-2019

Sortim de la Pleta d'Olp pel Camí Natural de Sort a la Vall d'Àssua, passem pel costat de la casa Tallada, a uns 50 m a mà dreta prenem el corriol que pel Serrat de Sant Josep ens porta a l'Ermita. Tornem enrere i en el pal indicador ens dirigim al (N-O) pels prats de les Sedallos, es Pereres, Font Mentirosa, les Creus i baixem a la carretera LV-5223 de Sort a Llesui fins a l'entrada d'Altron.
En aquest punt, el camí natural s'orienta a (S) i passant per davant de la formatgeria es puja a la Font Libeto. Seguim la marxa tocant la borda de Bernardí en l'obaga d'Altron, més a l'(O) per la costa dels Bodoluixos arribem al pont del Torrent de Rions.
Remuntem el torrent passant a l'altra riba on visitem les runes de Sant Esteve de Meneurí, ara baixem per travessar el Barranc de Pamano i pujar al poble de Saurí, on visitem l'església de Sant Víctor.
Sortim del poble pel camí natural per anar al poble veí de Bernui i la visita l'acabem a l'església de Santa Maria. Ens traslladem a Cala Joana per recuperar forces i continuar baixant al poble de Sorre, la seva església està dedicada a Santa Llúcia. Sortim del poble pel costat (E) per baixar i creuar el Barranc d'Altron, i pels camps de les Barreres pujar al poble d'Altron on després de visitar-lo sortim a la carretera i donem per acabada la ruta del Camí Natural de la Vall d'Àssua.