Temps en mouvement  5 hours 53 minutes

4,2
8,3

Vu 61 fois, téléchargé 7 fois

près de Sorpe, Catalunya (España)

Gratificant ruta per una vall molt bonica i amb dos cims que, vistos de lluny, semblen complicats de fer i que a la pràctica no ho son tant.
Com es pot veure a les fotografies adjuntes una bona part de la caminada es fa per estrets senders que avancen entre roques o directament caminant sobre roca. Això fa que la progressió sigui una mica més lenta del que podría ser donada la inclinacio del terreny però no es fa pesada. Jo diria que, en general es camina força bé. Aquesta es una ruta en que es va guanyant altura de manera bastant suau, no hi ha trams en els que el desnivell es tant pronunciat que t’ofegues. La part més senzilla per caminar es la que va des del punt de sortida fins a l’estany de Gerber. Aquest tram està ple de famílies que van a passar l dia a la voran d’aquest bonic llac. La part més complexa de la ruta son els últims metres fins al cim del Saboredo. Allà s’han de fer servir les mans per arribar al punt més alt de la muntanya. El cim es molt petit i amb força pati a sota.

Aquesta es una ruta per gaudir dela llacs, de totes mides, que es van trobant per la vall de Gerber i dels que es veuen des dels cims als voltants dels refugis d’Amitges i Saboredo. Els cims que t’envolten tenen aspecte ferêstec, no aparenten ser amigables i aixô dona un plus d’interés a la ruta. Les vistes des dels cims son magnífiques.

La ruta comença a la zona d’aparcament de la Peülla, situada entre els km. 49 i 50 de la C-28. Es un espai força gran pel que no hi ha problemes per aparcar-hi
A la fotografia es pot veure el tipus de terreny pel que caminem.
Aquí teniem pals amb marques grogues.
El prime estany del dia
A la primera fotografia es veu el tipus de camí pel que anem
Aqui tenim vistes de les dues vessants
Des d’aquest punt ja podem veure a sota nostre les boniques Agulles d’Amitges i l’Estany Gran d’Amitges, al costat del qual hi ha el Refugi d’Amitges
Vistes magnífiques. Entre elles la fina cresta que va en direcció als Bassiero
Camí que seguirem per anar al Saboredo
Cim petit amb molt bones vistes en totes direccions. Per arribar aquí hem hagut de fwe servir les mans en algún lloc i cercar els millors punts per pujar. Ha estat la part més complexa ( que no difícil) de la sortida