Durée  6 hours 15 minutes

3,1
6,2

Vu 2208 fois, téléchargé 153 fois

près de Setcases, Catalunya (España)

Al Bastiments li tenia ganes des de feia temps. Trio un track molt ben documentat dels amics de Wikiloc, on des de Vallter 2000 es puja al Pic de la Dona, Bacivers i Bastiments. Em sembla una volta estupenda. Triem un dia esplèndid, clar, amb bona visibilitat. Fa calor, però, l’aire es frec. En definitiva, un dia excel•lent per gaudir de la muntanya.

Comencem pujant amb bones rampes pel sender que, resseguint un bon tram el torrent de la Portella, ens dur al Coll de Mentet. La pujada es far amb bona fresca –fred- perque es tota ombrívola a primera hora del matí,

A partir de la Portella de Mentet, enfilem per camins ben marcats, cap al Pic de la Dona. Ara ja ens dona el sol i comença a fer més calor. La pujada no es massa exigent, amb alguns trams planers. Cal aturar-se de tant en tant i contemplar les vistes en tots direccions. També darrera.

El pic de la Dona (2.702 m) es una atalaia privilegiada per buscar i esbrinar cims i indrets per totes bandes. Els voltors volen, inquietants, ben a prop sobre meu.

Continuem, ara baixant per suau i agradable pendent cap el Coll de la Geganta. Des de allà podem triar diverses alternatives per pujar al Bastiments. Nosaltres seguim cap l’estany de Bacivers, per pujar des de allà al cim de Prats de Bacivers (2.845 m). La pujada, aquesta si, es exigent. Fa ja més calor i la pendent es forta. Anem arribant al cim, on tant la pujada final com la baixada, es antipàtica. Sense camí clar, tot son roques i pedres que cal anar trampejant. Cal anar en compte, doncs es fàcil posar un mal peu. No obstant, aquest tram trenca la monotonia del caminar.

Sempre tenim, ben clar, al final, com a referència el Bastiments (2.881 m). Es veu ben clar, de lluny, la silueta de la creu, del vèrtex, i d’un munt de gent. En dirigim ja cap allà. Sembla que la darrera pujada serà dura, però es un tram rocós que es fa bé, considerant a més, que quan t’acostes al cim sempre apareixen forces noves. Vaig pujant sol i tranquil.

Estem una estona pel cim, entre el piolet, el vèrtex i la creu, xerrant amb el personal que et trobes. I procurant fer alguna foto tranquil•la. A la creu, hi ha cua, per fer-se una foto.

Baixem per l’altre banda, cap al coll de la Marrana. La baixada es molt concurrida. Hi ha qui baixa corrent, hi ha nens que no poden pujar i ploren, famílies amb iaios, hi ha domingueros mal equipats. En fi...tinc ganes d’arribar a baix....

Des de el coll de la Marrana, baixem directament cap a Vallter 2000, creuant el Ter, passant pel refugi vell, i baixant per les pistes d’esqui.

La excursió no es llarga, però hi ha un desnivell apreciable i es fa en altitud. Si no s’està acostumat, es fa feixuga. I han trams algo complicats, però res difícil si s’està acostumat. Una escapada clàssica que s’ha de fer.