Durée  3 hours 37 minutes

2,0
4,0

Vu 445 fois, téléchargé 36 fois

près de Planès, Occitanie (France)

Magnífica ruta que recorre de forma temàtica el Bosc de Fontpedrouse, partint del petit poble de Planés en l’alt Conflent.
És una ruta botànica que ens ensenya mitjançant una sèrie de panells les fulles dels arbres i arbusts que anirem trobant a lo llarg de tot l’itinerari travessant el Bosc de Fontpedrouse. Consta d’uns 35 panells informatius. A més, passarem per sota del pont de Gisclard, on circula el tren grog amb diferents panells informatius i unes boniques vistes del mateix.
Inicialment la ruta passa per un camí ombrívol i fresc ple de vegetació i acompanyats un tram pel Riu Planés. Després passa a ser un corriol, però sempre ple d’ombres i vegetació, que quan fa calor s’agraeix i molt.
També tindrem l’opció d’anar al centre termal de Saint Thomas, molt recomanable a l’hivern.
Detallem més a fons l’itinerari que es correspon al PR 5, indicat com sempre amb ratlles horitzontals grogues.
Inici en l’aparcament que hi ha en front de l’ajuntament de Planés, el mateix que el de la ruta: Planés-Orri de Planés-Estany de Planés, que també tinc penjada.
42º29.527’ N, 2º8.375’ E
Baixem per uns graons de fusta davant mateix de l’ajuntament i seguim a la dreta per la carretera uns 90m trobant uns indicadors grocs amb el senyal “Les arbres du Haut Conflent PR5”. Girem a l’esquerra prenent un camí on uns metres més avall trobem un cobert amb un antic R5, on tornem a girar a l’esquerra.
Durant tot l’itinerari que és de temàtica botànica trobarem panells informatius de la vegetació que anirem trobant, molta i abundant.
A la dreta del nostre camí trobarem també indicat un rocòdrom, un bloc de pedra vertical amb tota una sèrie d’ancoratges per poder-hi practicar l’escalada.
Més avall gaudint de la vegetació i les ombres trobarem un pont de pedra que passem per sota i just al sortir seguim per un camí amb força herba que baixa a l’esquerra, l’altre va a una propietat privada.
Seguidament trobarem el panell del Bosc de Fontpedrouse i tot seguit un pont de fusta sobre el Riu Planés , que fa una estona que anem al seu costat.
Properament trobarem un antic pont de pedra d’un sol arc, també sobre el Riu Planés.
El següent pas és trobar un corriol a la dreta, deixant el camí que fins ara seguíem.
És un corriol molt agradable i també ple de vegetació i ombres que ja va be amb la calor que ja està fent.
Trobarem una placa i una porta metàl·lica que ens dona informació sobre la construcció del pont de Gisclard que tenim just sobre nostre tapat per la vegetació.
Resulta que en els quatre pilars del pont, el cables se sustentació entren dins de la muntanya a través d’unes galeries on es fa l’ancoratge dels mateixos i aquesta és la sortida d’una d’aquestes galeries.
La vista del pont ens acompanyarà durant una bona estona, sempre mig tapada per la vegetació .
Al cap d’una estona torbarem, quan comença a ser més petit el nivell d’ombres l’indicador dels banys de St. Thomas. És un corriol d’anada i tornada pel mateix. Indica 15’ de forta baixada sense ombres i el mateix camí de pujada. Es interessant a l’hivern, ja que és molt agradable i s’està molt bé, però a l’estiu amb la calor i l’aigua molt calenta no anima.
El corriol fa un gir brusc a la dreta on comença una llarga i constant pujada que sembla no acabar mai. Quan acaba la pujada , també comencen a mancar les ombres i la calor es fa més intensa.
Creuarem un rec i seguim pel camí d’herba anant cap a l’antena que ja veiem des de l’aparcament, on és el que anomenen “Balcons de la Têt”.
Baixem per la pista asfaltada entrant a Planés de Dalt trobant la carretera, girem a la dreta i arribarem a l’ajuntament i al cotxe.
És una ruta molt recomanable en qualsevol època de l’any, però si fa calor recomano fer-la al revés i així quan la calor apreta ja estarem per la zona fresca i plena d’ombres.

Magnífica ruta que recorre de forma temática el Bosque de Fontpedrouse, partiendo del pequeño pueblo de Planés en el alto Conflent.

Es una ruta botánica que nos enseña mediante una serie de paneles las hojas de los árboles y arbustos que iremos encontrando a lo largo de todo el itinerario a través del Bosque de Fontpedrouse. Consta de unos 35 paneles informativos. Además, pasaremos por debajo del puente de Gisclard, donde circula el tren amarillo con diferentes paneles informativos y unas bonitas vistas del mismo.

Inicialmente la ruta pasa por un camino sombrío y fresco lleno de vegetación, acompañados un tramo por el Río Planés. Después pasa a ser un sendero, pero siempre lleno de sombras y vegetación, que cuando hace calor se agradece y mucho.
También tendremos la opción de ir al centro termal de Saint Thomas, muy recomendable en invierno.
Detallamos más a fondo el itinerario que se corresponde al PR 5, indicado como siempre con rayas horizontales amarillas.

Inicio en el aparcamiento que hay en frente del ayuntamiento de Planés, el mismo que el de la ruta: Planés-Orri de Planés-Estany de Planés, que también tengo colgada.

42º29.527 'N, 2º8.375' E
Bajamos por unos escalones de madera delante del ayuntamiento y seguimos a la derecha por la carretera unos 90m encontrando unos indicadores amarillos con la señal "Les arbres du Haut Conflent PR5". Giramos a la izquierda tomando un camino donde unos metros más abajo encontramos un cubierto con un antiguo R5, donde volvemos a girar a la izquierda.

Durante todo el itinerario que es de temática botánica encontraremos paneles informativos de la vegetación que iremos encontrando, mucha y abundante.

A la derecha de nuestro camino encontraremos también indicado un rocódromo, un bloque de piedra vertical con toda una serie de anclajes para poder practicar la escalada.
Más abajo disfrutando de la vegetación y las sombras encontraremos un puente de piedra que pasamos por debajo y justo al salir seguimos por un camino con que baja a la izquierda, el otro lleva a una propiedad privada.

Seguidamente encontraremos el panel del Bosque de Fontpedrouse y a continuación un puente de madera sobre el Río Planés,.

Próximamente encontraremos un antiguo puente de piedra de un solo arco, también sobre el Río Planés.

El siguiente paso es encontrar un sendero a la derecha, dejando el camino que hasta ahora seguíamos.

Es un sendero muy agradable y también lleno de vegetación y sombras que va bien con el calor que ya está haciendo.

Encontraremos una placa y una puerta metálica que nos da información sobre la construcción del puente de Gisclard que tenemos justo sobre nuestro tapado por la vegetación.

Resulta que en los cuatro pilares del puente los cables de sustentación entran dentro de la montaña a través de unas galerías donde se hace el anclaje de los mismos y esta es la salida de una de estas galerías.

La vista del puente nos acompañará durante un buen rato, siempre medio tapada por la vegetación.

Al cabo de un rato encontraremos, cuando empieza a ser más pequeño el volumen de sombras el indicador de los baños de St. Thomas. Es un sendero de ida y vuelta por el mismo. Indica 15 ' de fuerte bajada sin sombras y el mismo camino de subida. Es interesante en invierno, ya que es muy agradable y está muy bien, pero en verano con la calor y el agua muy caliente no anima.

El sendero hace un giro brusco a la derecha donde comienza una larga y constante subida que parece no terminar nunca. Cuando termina la subida, también empiezan a menguar las sombras y el calor se hace más intenso.

Cruzaremos un torrente y seguimos por el camino de hierba yendo hacia la antena que ya vimos desde el aparcamiento, donde es lo que llaman "Balcones de la Têt".

Bajamos por la pista asfaltada entrando a Planés de Dalt encontrando la carretera, giramos a la derecha y llegaremos al ayuntamiento y al coche.

Es una ruta muy recomendable en cualquier época del año, pero si hace calor recomiendo hacerla al revés y así cuando el calor aprieta ya estaremos por la zona fresca y llena de sombras.