Durée  10 hours 40 minutes

Recorded décembre 2017

6,7

Vu 374 fois, téléchargé 27 fois

près de North Mount Egmont, Taranaki (New Zealand)

Circuit molt complert i llarg que ens durà a descobrir les montanyes selvatiques de Egmont National Park. Es una ruta circular de 25km on podrem observar, si tenim sort, el MT Taranaki o Mt Egmont de 2518m, volcà cònic espectacular.

Es un circuit poc frecuentat per turistes, ja que no es Great Walk, pero a nosaltres ens ha encantat, tan el bosc com els aiguamolls, les cascades i els camins (no tan ben acondicionats com les GW) fet que potser es una mica més difícil, pero apte per qualsevol persona acostumada a fer caminades llargues per la montanya.

Cap a les 7h del matí deixem el cotxe al centre d’informació de Waiwhakaiho i comencem a caminar. Aquest primer tram anem per la falda de la montanya, creiant rierols i parets de pedra amb paisatges de muntanyes molt bonics, tot i que ens esta plovent i no podem acabar de gaudir de les vistes.

Continuem pel mateix camí (no te perdua) fins arribar a un refugi, el Holly Hut, i ens desviem per veure unes cascades molt boniques, les Bell Falls.

Tornem al camí i arribem al segon tram de la ruta, on trobem el ‘Ahukawakawa swamp’ on el creuem per una pasarela. Aquest swamp o pantà es molt curiós, es veu que es va formar fa 3500 anys i que crea un microclima molt especial fent que hi hagin especies de plantes que només es trobin aquí.

Passem doncs el pantà i ens dirigim a l’altra bessant de la montanya, ara amb pujada i moltes escales de pujada i baixada, fins a trovar el Pouakai Hut i poc despres el llac Tarns, o Mirror lake, llac famós d’es d’on un dia calmat es poden fer fotos espectaculars del Mt Egmont amb el seu reflexe al llac. Nosaltres pero no vam tenir sort i al estar plovent i amb boira poca cosa podiem veure..

Continuem ja el tercer tram de la ruta que ens durà fins al cotxe. Aquest ultim tram ens trobem en un bosc encantat literalment. Arbres amb molsa caient, tonalitats de vers, arbres creixent dins d’altres arbres, un expectable magnific, tot i que el camí aquí ens ha semblat una mica més difícil pel fet de terreny de bosc i tenir que anar saltan arrels.

Finalment acabem la ruta cap a les 5 de la tarda, hem estat unes 10h amb les parades, pero ha valgut molt la pena, potser seria millor fer nit a un dels 2 refugis oberts que disposa la ruta, per poder disfrutar mes de l’entorn pero nosaltres pel temps que teniem no disposavem de 2 dies per fer-la aixi que vam decidir fer-la en un dia.