Durée  6 hours 16 minutes

3,6
7,3

Vu 2784 fois, téléchargé 164 fois

près de Meranges, Catalunya (España)

Comencem la caminada per darrera del refugi de la Feixa (s’hi arriba per una pista asfaltada fins a l’estació d’esquí de Guils-Fontanera i un petit tram fins el refugi sense asfaltar, però amb bon estat), seguint l’anomenat camí de l’aigua i creuant un bonic bosc d’avets i els torrents de l’estany Mal i del Gespetar fins que comencem a enfilar-nos suaument cap a la roca de Colom, des d’on anirem seguint la carena de la serra del puig Farnós.

Arribats a aquesta roca, girem a l’esquerra per continuar pujant fins arribar al cim de la serra de Campcardós, des d’on observem els estanys de Malniu i de Guils, per tot seguit, creuant el pla dels Empedrats arribar al puig Farinós (cim poc significatiu), però des del que tenim bones vistes del Carlit, els Perics, Coma d’Or, Fontnegra, Fontfreda, etc,. i la vall de Campcardós.

Seguim creuant pel mig el pla dels Empedrats, anem al pedró de la Tossa i carenant, seguim fins al cim de les Molleres del Puigpedrós, passat el qual, comencem a baixar pel serrat de les Perdius Blanques fins a l’estany de Malniu, passant per un tram de forta baixada, delicat i força dret, que ens obliga a estar ben atents, fins que arribem a l’estany, que voregem pel costat i tot creuant el bosc, anem a trobar la pista de pujada, que ens permetrà retornar ràpidament al punt de sortida.
Cabane de montagne

Sortida i arribada - Refugi de la Feixa

Bosc del camí de l'Aigua

Sommet

• Photo de Refugi de la Feixa

Refugi de la Feixa 23 janv. 2018

Bona ressenya!!
    Indiscutiblement una de les millors rutes que es poden fer a la zona!!!
    Salut i bones excusions!!! :)

erill 26 janv. 2018

Gràcies pel comentari.

• Photo de Ramón Cincúnegui

Ramón Cincúnegui 23 juin 2019

I have followed this trail  vérifié  View more

Parajes preciosos y la vuelta al refugio atraviesa un bosque protegido de enorme belleza

erill 24 juin 2019

Gracias Ramon por el comentario y la valoración. Celebro que te haya gustado la ruta y que hayas disfrutado de este precioso entorno.

• Miquel Salazar Canalda 30 mai 2020

No he fet el teu recorregut però acostumo a caminar per aquest indret i m’agrada apropar-me al Bac del Malforat . Aquests dies confinat a Barcelona l’he trobat i tons el propòsit de que sigui la primera sortida que faci quan ens deixin pujar al Pirineu . La descripció es esplèndida moltes gràcies

erill 14 juin 2020

Hola Miquel, desitjo que ben aviat podem anar a caminar per aquestes muntanyes i podem gaudir plenament dels preciosos paisatges.

• Miquel Salazar Canalda 15 juin 2020

Gràcies sembla que falta poc ja en tenim moltes ganes . Fins aviat i reitero l’agraïment .

• Photo de Otto14

Otto14 4 nov. 2020

Hola Erill.

Muchas gracias por compartir tus rutas. En nuestro caso nos ayuda a encontrar buenas rutas como esta. El entorno sin duda es muy bonito, y variado, por el bosque, los lagos, o lo agreste que es cuando ganas altura.

Aprovechamos, y nos desviamos ligeramente para subir el Puigpedrós, porque lo teníamos realmente cerca.

Tal vez la única pega, es que la ruta no esté mejor señalizada, lo que te obliga a estar pendiente del GPS si no conoces bien la zona. Es verdad que en el tramo final, del lago de Malniu hasta el refugio de la Feixa el sendero era muy bueno y estaba bien señalizado.

En cualquier caso, es una ruta que merece la pena.
    Gracias otra vez.

erill 11 nov. 2020

Gracias Otto14 por el comentario y por las diversas apreciaciones que pueden ser de interes para los que quieran hacer esta ruta.