4,7
9,5

Vu 411 fois, téléchargé 10 fois

près de Mérens-les-Vals, Occitanie (France)

RECORDA si et posiciones sobre " Veure més " (de color blau) que es troba al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Google Fotos que té les fotografies de l' excursió.

Aquesta excursió és continuïtat de: La Bollosa (Lac des Bouillouses)-Estany de la Llosa-Estany Blau-Portella Gran-Puig de la Cometa-Jaça d'Enllà-Refugi d'en Beis

Agafarem el camí del GR 7 (senyals de pintura vermella i blanca) que marxa tot pujant en direcció al sud-oest. En arribar al final de l'Estany d'en Beis tenim una cruïlla de camins i de GRs. Agafarem el camí que marxa més al sud-est per anar a resseguir tot pujant el Rec que baixa de l'Estany Faurí.
Un tros més amunt de l'Estany Fauri i quant el camí gira al sud-est, trobem una cruïlla de camins (pal indicatiu). Seguirem el camí del GR 10 que baixa primer, per pujar tot seguit, en direcció a Llevant a trobar la Portella d'Orlú o de Serra Blanca.
Continuarem pel camí del GR fins que aquest canvia de sentit sud-est a sud. Aquí deixarem el GR que baixa a trobar l'Estany de Lanós per anar a la Cabana del Roset. Nosaltres agafarem un camí que continua marxant a Llevant, (no és molt fresat, però se segueix be (té fites) i que ens baixarà a trobar els Estanys del Roset.
Els creuarem i pujarem en direcció al sud-est a trobar el camí del GR 10 que seguirem per pujar a la Portella de la Grava. Aquí deixarem el GR i pujarem en direcció al nord, tot seguint el rastre (té fites) del camí que ens pujarà al cim del Puig de la Grava.
Després de gaudir d'aquest bon mirador baixarem a la Portella de la Grava i seguirem de nou el GR 10 que ens baixarà per tota la Coma de la Grava, tot resseguint força de prop el Riu Tet, fins que en arribar al final de la vall trobem una cruïlla de camins (pal indicatiu).
Nosaltres continuarem pel del GR. Un tros més avall, tornem a trobar una nova cruïlla que ja ens és familiar, aquí tanquem el cercle de la volta que hem fet entre les dues excursions. Ja només ens restarà seguir el GR que ressegueix tot el pantà de la Bollosa per la cara de Ponent.

Cartografia Editorial Alpina, mapa Cerdanya i també I.G.N., mapa 2249 ET, Font Romeu Capcir.