Temps en mouvement  une heure 3 minutes

1,5
3,0

Vu 273 fois, téléchargé 3 fois

près de Riudellots de la Selva, Catalunya (España)

Ruta pel sector nord de Riudellots de la Selva, sortint de la Plaça de l'Ajuntament i passant pel sector Ponent, el veïnat de Can Buixó i el veïnat del Regàs a l'anada, i per la carretera de Cal Queco a la tornada.

La ruta comença a la Plaça de l'Ajuntament, i s'emmarca dins la caminada solidària per la Marató de TV3, enguany dedicada a les malalties infeccioses, que organitza Riudellots per la Independència (secció local de l'Assemblea Nacional Catalana a Riudellots de la Selva). Dirigint-se cap al sud, i observant l'església parroquial de Sant Esteve, el recorregut tomba cap a la dreta en direcció a Can Banyes, punt en el qual es creua la carretera per un pas de vianants. Amb el Mas Vidal a la dreta, la ruta continua en direcció a Ca n'Abres, i s'endinsa a la urbanització del sector Ponent. Fent la volta a Can Buixó, cal estar atents al desviament cap a l'esquerra, ja que no és evident. Malgrat el senyal de carrer de sense sortida, cal continuar pel camí que a poc a poc es va convertint en corriol. Així, enmig del Bosc del Regàs, al cap de poca estona hi ha un altre desviament, aquest molt més discret, cap a la dreta. De totes maneres, si no s'adverteix el desviament, de seguida es troba una tanca que prohibeix el pas cap a Can Solies, de manera que caldrà recular poc. Seguint el corriol, doncs, se surt al camí principal del Regàs, el que creua el bosc verticalment. Precisament en aquest punt, molt a prop del Rec del Regàs, s'hi pot trobar un dels arbres possiblement més vells del poble, i no gaire més endavant, es pot observar la preciosa masia del Mas Galí i els hivernacles del Mas Galí Nou.

El camí segueix i, en comptes de dirigir-se cap a Can Gener, es pren el desviament cap a Can Mesquita, en direcció també cap al Polígon industrial de Girona. Sortint aquest cop a l'altra banda de Can Buixó, es pren la carretera de Cal Queco fins arribar al nucli urbà del poble i finalitzar la ruta a la mateixa plaça on s'ha iniciat.

Es tracta d'una ruta molt senzilla que passa majoritàriament per camins amples per on hi poden passar vehicles, tot i que habitualment són poc transitats. Només en algun punt es passa per un corriol (concretament al Bosc del Regàs), però no té cap complicació i, en tot cas, sempre es pot passar pel tram alternatiu del camí principal del Regàs. Durant el recorregut es poden observar força masies de pagès del poble, i es pot respirar la tranquil·litat del paisatge de Riudellots.

Plaça de l'Ajuntament

Can Buixó i carretera de Cal Queco

• Photo de Maria Angeles Reyes

Maria Angeles Reyes 18 nov. 2018

I have followed this trail  vérifié  View more

Para dar un paseo antes de comer está bien