Durée  6 hours

3,4
6,8

Vu 484 fois, téléchargé 42 fois

près de Rocabruna, Catalunya (España)

Ruta circular a peu entre les comarques del Ripollès i el Vallespir.

La ruta la fem en sentit anti-horari i sortint del petit poble de Rocabruna, passem per Can Peric (en runes), per Les Mines de Les Ferreres, Coll de Vernadell, Coll de Moles, Montfalgars, Coll d´Ares, Coll Prugent, Pla de Quera del Boc, Can Marçal, Riera de L´Aboç, Can Bac i Can Divinella (en runes) i acabem de nou a Rocabruna.

Sortida i arribada de la ruta des del poble de Rocabruna.

Sortim del aparcament a peu de carretera i seguim pista forestal que puja direcció Nord, en poca estona arribem a una cruïlla, seguim a l´esquerra, passem per les runes de la cabanya d´en Capallera i per Can Peric, desprès arribem a les mines de Les Ferreres, anem a buscar dues entrades per a visitar-les, una esta tancada amb una porta de ferro i l´altre inundada, visitem les instal·lacions, avui en runes, de les mines. A les escombreres podem trobar algun petit record de mineral que en el seu dia van extreure. Seguim la nostra ruta i per camí enfilem decididament al coll de Vernadell, pugem un tros més i passem pel coll de Les Moles, desprès, passem un vailet i seguint la tanca de bestiar pugem, amb forta pendent, al cim de Montfalgars, punt més alt de la ruta, aquest cim, degut al bosc, no té bones vistes, aquestes les tenim tot baixant al coll d´Ares. Arribem al coll d´Ares on coincidim amb el camí de la Retirada, i on trobem varis punt d´informació d´aquest fet històric. En direcció Ponent trobem una cruïlla de pistes forestals, seguim la de la dreta que ens baixa al coll Brugent, pugem uns metres al Pla de Quera del Boc i tornem a baixar per pista forestal, ara en direcció Sud, boniques vistes del Comanegra i la Garrotxa, passem uns abeuradors i per una font, un xic més avall passem per Can Marçal, creuem la riera de L´Aboç i per una bonica fageda, passem per les cases en runes del Bac i La Divinella i en poca estona arribem a Rocabruna on acabem la ruta.

Ruta sense cap dificultat rellevant que passa per pistes forestals i camins, la majoria marcats com a PR i amb pintura groga i vermella. Durant la ruta podem gaudir de boniques vistes, des del Montseny fins al Pirineu, visitem les Mines de Les Ferreres i passem per alguna bonica fageda, trobem antigues cases de pagès però la majoria en runes.

Abeuradors

Aparcament

Cabanya d´en Capella (runes)