Temps en mouvement  4 hours

Recorded mai 2019

3,7
7,3

près de Le Bar-sur-Loup, Provence-Alpes-Côte d'Azur (France)

Piste intéressante. La première partie du parcours consiste en une montée du GR51 en direction de Gourdon. Le sentier est civilisé par de nombreuses marches de pierre. En arrivant à Gourdon, vous ferez une petite promenade dans le village et profiterez de la belle vue, quittez l’aéroport de Nice, au milieu du Cap d’Antibes et à droite l’Esterel. Ensuite, vous continuez vers un paysage dégagé aux Cipières.
La descente passe par le bois de Gourdon, puis plus tard au Bar sur Loup, la descente est très raide.

Look at the Gourdon rockwall

Helicopter saving mountain climbers

A helicopter is saving mountain climbers from the rockwall one by one

A view from Gourdon on Cap d'Antibes

View on Bar sur Loup and Pont sur Loup in the valley

The cosy streets of Gourdon

Nice restaurant with splendid view on the valley and sea

View on the Esterel

The main part of the trail consists of the GR 51

View on Cipieres

View on Gourdon

Nice vegetation

• Photo de Bert Kreber

Bert Kreber 15 mai 2019

Interesting track. First part of the trail consists of the GR51 climbing at one stretch towards Gourdon. The trail is civilised by many stone steps. Arriving at Gourdon, you make a small walk around the village and enjoy of the nice views, left airport Nice, in the middle Cap d'Antibes, and right the Esterel. Then you continue up towards an open landscape at Les Cipieres.
    The descent goes through the Bois de Gourdon, later down to Le Bar sur Loup the descent is very steep

• Photo de anibarr0

anibarr0 18 mars 2020

Nice route and easy to follow. It is true the last stage going down to Bar sur Loupe is very steep... even more if you try to follow the narrow trail on the left through the very mountain.