Durée  2 hours 41 minutes

1,6
3,3

Vu 38 fois, téléchargé 0 fois

près de Les Angles, Occitanie (France)

Aproximació:
Venint de la zona de Puigcerdà, anem cap a Mont Louis per la N116. Quan arribem a la rotonda veiem un monument de pedra, girem i veurem la indicació de Lac des Bouillouses, a la següent rotonda tornem a buscar la senyal de Lac des Bouillouses i circularem per la D118 uns pocs Km fins que a l’esquerra i veurem la desviació cap a la D60 amb de Lac des Bouillouses.
Aquesta carretera ens durà fina la pressa de les Bulloses, però en determinades èpoques de l’any la carretera en un punt queda tallada i s’accedeix al llac mitjançant un bus.
GPS Presa de les Bulloses :
42º 33' 31.74" N 2º 0' 12.66" E
És una altre forma de veure aquest estanys. Tinc una ruta penjada que es parteix del Pla dels Avellans, en aquesta ocasió partim de la presa de Les Bulloses, primer veurem el del Racó que és temporal, vol dir que te aigua en èpoques de desglaç o de pluges abundants, de totes maneres és petit i de molt poca fondària. Tret d’aquestes condicions passa a ser un aiguamoll.
Partim de l’aparcament als peus de la presa del llac, que és artificial. Tornem cap a la carretera per on hem arribat i passarem per una zona d’aiguamolls on quan no hi ha aigua es converteix en una zona d’aiguamolls, en aquest cas hi havia aigua. Aquí es forma un estanyol que és Les Bulloseta.
Continuem carretera avall fins que arribarem a un pon que creua el riu Tet, una mica més endavant veurem el Estany del Racó que també és temporal. Continuarem seguint el sender pel camí més fresat i arribarem a L’estany llarg, que rep el seu nom a la forma allargada que té. Seguirem per la seva vora i lo més normal és trobar algú que està pescant truites, travessarem una zona una mica molesta de roques i baixarem al següent estany que serà el Negre. També el voregem per la dreta passant per tres ponts arran de terra, salvar un mini rierol. Trobarem unes senyalitzacions i seguim la que indica La pradella, però si anem a l’esquerra podrem arribar al Pla dels Avellans fent una altre circular d’aquests llacs. Com hem dit seguim a la dreta ascendint una mica i en uns 10’ aprox. arribarem a l’Estany de la Pradella, l’anirem vorejant fins al final i veurem una petita caseta que és el refugi de la Pradella. Continuarem seguint camí pel prat i enllaçarem amb un camí que a la dreta ens portarà a les bullosas, on veurem la típica forma dels Perics darrera el llac i a l’esquerra el Carlit.
Des de l’aparcament podem fer una gran quantitat de rutes, Carlit, Perics, Ruta dels 12 llacs, llac Aude, llac Esparver i.........

Aproximación:
Viniendo de la zona de Puigcerdà, vamos hacia Mont Louis por la N116. Cuando llegamos a la rotonda vemos un monumento de piedra, giramos y veremos la indicación de Lac des Bouillouses, a la siguiente rotonda volvemos a buscar la señal de Lac des Bouillouses y circularemos por la D118 unos pocos Km hasta que a la izquierda y veremos la desviación hacia la D60 Lac des Bouillouses.
Esta carretera nos llevará finalmente a la presa de las Bullosas, pero en determinadas épocas del año la carretera en un punto queda cortada y accede al lago mediante un bus.
GPS Presa de las Bullosas:
42º 33 '31.74 "N 2º 0' 12.66" E
Es otra forma de ver estos lagos. Tengo una ruta colgada que se parte del Pla dels Avellans, en esta ocasión partimos de la toma de Las Bullosas, primero veremos el del Racó que es temporal, significa que tiene agua en épocas de deshielo o de lluvias abundantes, de todos modos es pequeño y de muy poca profundidad. Salvo estas condiciones pasa a ser un humedal.
Partimos del aparcamiento a los pies de la presa del lago, que es artificial. Volvemos a la carretera por donde hemos llegado y pasaremos por una zona de humedales donde cuando no hay agua se convierte en una zona de humedales, en este caso había agua. Aquí se forma una laguna que es Las Bulloseta.
Continuamos carretera abajo hasta que llegaremos a un puente que cruza el río Tet, un poco más adelante veremos el Estanque del Racó que también es temporal. Continuaremos siguiendo el sendero por el camino más fresado y llegaremos al Estany Llarg, que recibe su nombre a la forma alargada que tiene. Seguiremos por su borde derecho y lo más normal es encontrar a alguien que está pescando truchas, atravesaremos una zona un poco molesta de rocas y bajaremos al siguiente estanque que será el Negre. También lo bordeamos por la derecha pasando por tres puentes a ras de suelo para salvar un mini arroyo. Encontraremos unas señalizaciones y seguimos la que indica La Pradella, pero si vamos a la izquierda podremos llegar al Pla dels Avellans haciendo otra circular de estos lagos. Como hemos dicho seguimos a la derecha ascendiendo un poco y en unos 10 'aprox. llegaremos al estany de la Pradella, lo iremos bordeando hasta el final y veremos una pequeña caseta que es el refugio de la Pradella. Continuaremos siguiendo camino por el prado y enlazaremos con un camino que a la derecha nos llevará a las bullosas, donde veremos la típica forma de los Perics detrás del lago y en la izquierda el Carlit.
Desde el aparcamiento podemos hacer una gran cantidad de rutas, Carlit, Perics, Ruta de los 12 lagos, lago Aude, lago Esparver y .........