-
-
500 m
409 m
0
2,0
4,0
8,02 km

Vu 1296 fois, téléchargé 74 fois

près de Santa Pau, Catalunya (España)

Aquesta ruta us permetrà descobrir gorgs poc coneguts a l’entorn de Santa Pau. Seguint aquesta ruta podeu descobrir també la ruta de les fonts.
Sortim de la plaça de Baix, encreuament G29 Santa Pau, i caminem pel carrer Cases Noves en direcció al gorg d’en Caga- rates (20min), fem una baixada i de seguida trobem el pal G126 Camí Doma. Continuem recte, seguint la direcció al gorg de Caga-rates (15min). Deixem enrere les últimes cases del poble i agafem un camí. Passem per sobre el pont d’Instints i continuem caminant per entre prats de pastura fins que trobem el pal SP1 El Pujol.
Aquí girem a l’esquerra i entrem en una zona de pastures. La creuem i arribem al riu Ser, que travessem per unes lloses de basalt. Girem a la dreta i continuem per un camí a la dreta del qual ens queda el gorg de Caga-rates.
Seguim endavant, sempre vorejant el riu. Passem per davant la planta depuradora d’aigües i continuem endavant fins que les marques grogues de la Xarxa de Senders Itinerànnia ens fan creuar el riu. De seguida trobem el pal SP2 Can Poteí. Aquí girem a la dreta i agafem la direcció al gorg Blau (15min). Anem per la carretera asfaltada que porta al santuari dels Arcs.
Una mica abans d’arribar al santuari girem a l’esquerra, deixem la pista asfaltada i agafem una pista de terra. Passem pel costat de la roureda de Pratdevall, continuem recte, travessem un torrent i de seguida a l’esquerra ens queda el gorg Blau.
Un cop visitat el gorg, reculem fins al SP2 Can Poteí i agafem la direcció al gorg de Can Cutilla (30min). Creuem la carretera GI524 que va de Santa Pau a Mieres i passem per dins el càmping de Cal Patxet. A la sortida creuem la riera de Sant Martí per una passarel·la de fusta.
Caminem sempre seguint les marques grogues fins que trobem el pal SP3 Pla del Molí, on girem a la dreta, i al cap d’uns metres trobem el pal SP4 Molí Nou i agafem la direcció al gorg de Can Cutilla (15min).
Caminem per una pista de terra fins que trobem el pal SP5 Camí de la Clota, on girem a la dreta tot seguint les marques grogues, i al cap de 10 minuts arribem a la nostra destinació.
Un cop visitat el gorg, reculem fins al pal SP3 Pla del Molí i agafem la direcció a Santa Pau (40min). Caminem per l’antiga carretera de carros que unia Santa Pau amb Mieres fins que trobem el pal G28 Can Coderc. Aquí, si girem a la dreta, podem anar a visitar l’església de Sant Martí Vell, tram que ens requerirà uns 20 minuts, anar i tornar.
Per tornar cap a Santa Pau girem a l’esquerra, passem per una pista de terra que voreja conreus i pastures fins que tornem a travessar la carretera GI524. Seguim recte per una carretera asfaltada fins que, abans de creuar el riu Ser, girem a la dreta i passem vora unes columnes de basalt. Creuem un pont de fusta, fem una petita pujada i entrem per les muralles. Al cap de poc arribarem al punt inicial de sortida.

View more external

2 commentaires

  • Photo de aporro

    aporro 15 avr. 2019

    I have followed this trail  vérifié  View more

    Ruta fantástica para disfrutar de la mañana, sin complicaciones y fácil de hacer.

  • Photo de Malal

    Malal 20 avr. 2019

    Traducción a Español: Esta ruta le permitirá descubrir pozas poco conocidos en el entorno de Santa Pau. Siguiendo esta ruta puede descubrir también la ruta de las fuentes.
    Salimos de la plaza de Baix, cruce G29 Santa Pau, y caminamos por la calle Casas Nuevas en dirección al pozo de en Caga- ratas (20min), hacemos una bajada y enseguida encontramos el poste G126 Camino Doma. Continuamos recto, siguiendo la dirección al pozo de Caga-ratas (15min). Dejamos atrás las últimas casas del pueblo y tomamos un camino. Pasamos por el puente de Instintos y seguimos caminando por entre prados de pasto hasta que encontramos el poste SP1 La Colina.
    Aquí giramos a la izquierda y entramos en una zona de pastos. La cruzamos y llegamos al río Ser, que atravesamos por unas losas de basalto. Giramos a la derecha y seguimos por un camino a la derecha del que nos queda la poza de Caga-ratas.
    Seguimos adelante, siempre bordeando el río. Pasamos por delante la planta depuradora de aguas y seguimos adelante hasta que las marcas amarillas de la Red de Senderos Itinerannia nos hacen cruzar el río. Enseguida encontramos el poste SP2 Can patas. Aquí giramos a la derecha y tomamos la dirección al Gorg Blau (15min). Vamos por la carretera asfaltada que lleva al santuario de los Arcos.
    Un poco antes de llegar al santuario giramos a la izquierda, dejamos la pista asfaltada y cogemos una pista de tierra. Pasamos por el lado de la robledal de Pratdevall, continuamos recto, cruzamos un torrente y enseguida a la izquierda nos queda el Gorg Blau.
    Una vez visitado el poza, retrocedemos hasta el SP2 Can patas y tomamos la dirección al pozo de Can Cutilla (30min). Cruzamos la carretera GI524 que va de Santa Pau en Mieres y pasamos por dentro el camping de Cal Patxeta. A la salida cruzamos el arroyo iris por una pasarela de madera.
    Caminamos siempre siguiendo las marcas amarillas hasta que encontramos el poste SP3 Plan del Molino, donde giramos a la derecha, y al cabo de unos metros encontramos el poste SP4 Molino Nuevo y tomamos la dirección al pozo de Can Cutilla (15min).
    Caminamos por una pista de tierra hasta que encontramos el poste SP5 Camino de la Clota, donde giramos a la derecha siguiendo las marcas amarillas, y al cabo de 10 minutos llegamos a nuestro destino.
    Una vez visitado el poza, retrocedemos hasta el poste SP3 Plan del Molino y tomamos la dirección a Santa Pau (40min). Caminamos por la antigua carretera de carros que unía Santa Pau con Mieres hasta que encontramos el palo G28 Can Coderc. Aquí, si giramos a la derecha, podemos ir a visitar la iglesia de San Martín Viejo, tramo que nos requerirá unos 20 minutos, ir y volver.
    Para volver hacia Santa Pau giramos a la izquierda, pasamos por una pista de tierra que bordea cultivos y pastos hasta que volvemos a cruzar la carretera GI524. Seguimos recto por una ca

You can or this trail