Temps de déplacement  4 hours 10 minutes

Durée  8 hours 35 minutes

Coordonnées 3509

Uploaded 28 juin 2018

Recorded juin 2018

-
-
2 693 m
1 908 m
0
4,0
8,0
16,03 km

Vu 73 fois, téléchargé 8 fois

près de Les Angles, Occitanie (France)

Ruta dels Perics. Refugi de Bullosa a refugi de Camporells
Comencem el dia des del Refugi de Bullosa, seguint la carretera en baixada un kilómetre fins arribar al sender del “Boucle d’Aude” on deixem la pista per enfilar-se direcció a l’estany d’Aude, en arribar-hi, anem a l’esquerre en direcció a la Bollosa, aviat trobarem el GR “Tour de Capcir”, que seguirem, ara en direcció al Refugi de la Balmeta, que deixem a la dreta i seguim pujant direcció als Estanys de Camporells fins que propers al Estany de l’Ànec, el deixarem el sender principal per agafar el sender que ens porta a l’Estany i després, en esta zona el sender esta molt poc marcat i costa de seguir, amb tot, l’orientació es bona i anem a buscar el sender que puja de l’Estany de la Llosa i que per la Coma de la Llosa ens puja a la carena entre els dos Perics, anem a la dreta tot gaudint d’unes vistes impressionants, sigui la que sigui la direcció a la que mirem i arribem al cim del Petit Peric (2.690 m), on després de fer unes fotografies, comencem a baixar per la par contraria de la que hem arribat, en direcció als Estanys de Camporells, que ja fa rato veiem sota nostra. La baixada, inicialment amb molt desnivell, pedregosa i técnica es fa una mica pesada si be després el pendent es suavitza, comencem a trobar vegetació i es fa mes agradable. Un poc mes lluny i arribem a l’Estany del Mig, que tenim que vorejar per arribar al Refugi de Camporells, on passarem la nit.
Este recorregut tot i ser prou exigent ens permet gaudir d’un preciós paisatge i principalment des de la carena i cim del Petit Peric, d’unes vistes excepcionals a la Bollosa, Pic Carlit, Puig Peric, Coma de la Llosa, Camporells, Serra de Mauri, etc. ... molt recomanable.
========================================================================

Empezamos el día desde el Refugio de Bouillose, siguiendo la carretera en bajada un kilómetro hasta llegar al sender del “Boucle de Aude” donde dejamos la pista para ensartarse dirección al lago de Aude, al llegar, vamos a la izquierda en dirección a la Bollosa, pronto encontraremos el GR “Tour de Capcir”, que seguiremos, ahora en dirección al Refugio de la Balmeta, que dejamos a la derecha y seguimos subiendo dirección a los lagos de Camporells, hasta que próximos al lago del Anec, dejaremos el sendero principal para coger un sendero que nos lleva al lago, en esta zona el sendero está muy poco marcado y cuesta de seguir, con todo, si la orientación es buena, buscamos el sendero que sube de l'Estany de la Llosa y que por la Coma de la Llosa nos sube a la carena entre los dos Perics, vamos a la derecha disfrutando de unas vistas impresionantes, sea la que sea la dirección a la que miramos y llegamos a la cumbre del Pequeño Peric (2.690 m), donde después de hacer unas fotografías, empezamos a bajar por la parte contraría de la que hemos llegado, en dirección a los lagos de Camporells, que ya hace rato vemos bajo nosotros. La bajada, inicialmente con mucho desnivel, pedregosa y técnica se hace un poco pesada si bien después la pendiente se suaviza, empezamos a encontrar vegetación y se hace mis agradable. Un poco mes lejos llegamos a l'Estany del Medio, que tenemos que bordear para llegar al Refugio de Camporells, donde pasaremos la noche.
Este recorrido a pesar de ser bastante exigente nos permite disfrutar de un precioso paisaje y principalmente desde la cumbre del Pequeño Peric, con unas vistas excepcionales a la Bouillose, Pico Carlit, Puig Peric, Coma de la Llosa, Camporells, Serra de Mauri, etc. ... muy recomendable.

Commentaires

    You can or this trail