5,3

Vu 656 fois, téléchargé 6 fois

près de Pincaró, Catalunya (España)

La ruta ens porta des de l'església romànica de Sant Bartomeu de Pincaró, passant sota els cingles de Corsavell, des d'on es pot visitar l'ermita de Sant Joan de Mussols. Continua cap a l'ermita romànica de Sant Martí de Corsavell, i més amunt segueix per un tram del GR11 fins a Can Nou, des d'on es pot visitar Sant Miquel de Bassegoda. Puja cap a Coll de Riu i ressegueix la carena fins al Coll de Faja. Baixa cap al clot de Lliurona i puja de nou fins a la masia en ruïnes dels Trulls, d'on es gaudeix de bones vistes del Bassegoda.

L'accés a Sant Bartomeu de Pincaró és per una pista forestal no asfaltada apta per 4x4, que surt d'Albanyà i segueix el curs de La Muga en direcció a l'Hostal de la Muga, passats una mica més de 8km. s'arriba a la casa en ruïnes del Colomer, i caminant per sender a l'ermita.

L'accés als Trulls és també per pista forestal, en aquest cas surt del poble de Sales de Lierca al qual s'arriba per la GIV-5236. Es continua per pista, es travessa el riu Borró i tot seguit s'arriba a Ca n'Agustí. Continua amunt per pista sense asfaltar fins a la casa rural de Can Bosch. Des d'aquí fins als Trulls la pista està en mal estat i només és apta per 4x4.

En època de pluges pot ser difícil o impossible realitzar la ruta, ja que es travessa el torrent de Lliurona i el de l'Orri, tots dos sense pont i, tot i que la majoria de l'any estan secs, poden portar molta aigua en dies de tempesta o fortes pluges.
Mapa recomanable de l'Editorial Alpina, 1:25.000 Alta Garrotxa.
Es pot trobar aigua a la Font de Can Coll, la Font de Can Nou, al Torrent del Molí i a la Font de Faja, així com a la Font dels Trulls ja camí a Can Bosch.