3,6
7,2

Vu 3719 fois, téléchargé 34 fois

près de Saint-Frézal-de-Ventalon, Languedoc-Roussillon (France)

Een prachtige wandeling in het gebied van de Commune Saint Frezal de Ventalon.
We starten de wandeling bij Chambre d'Hote en Camping Les Cessenades en lopen het eerste gedeelte van de tocht over het tracé van de voormalige spoorlijn van St. Cécile d'Andorge naar Florac. Bij Les Esperelles, alwaar we oog in oog met de kastanjecultuur komen te staan slaan we af en beginnen aan een klim via Vimbouches naar het Ravin de Penarie. We steken de gardon over en dalen via Le Salson weer af naar Les Cessenades. Een prachtige wandeling die de moeite zeker waard is.
Tijd: 6 uur 19 minuten
Meer beelden van deze wandeling kan u terugvinden op:
*******************************************************************************
A splendid walk in the area of the commune Saint Frezal the Ventalon. We start the walk at Chambre d' Hote and camp-site les Cessenades and runs the first part of the excursion concerning the line of the former track line of Saint Cécile d' Andorge to Florac. At Les Esperelles, we were eye in eye with chestnut culture to come stand refusee we and start to a klim by means of Vimbouches to the Ravin the Penarie. We let off the gardon and valleys by means of Le Salson to lesson Cessenades. A splendid walk which the effort is certainly worth. Time: 6 hours 19 minutes
More pictures of this walk can retrieve you on: http://www.frankrjkinbeeld.nl

2 commentaires

• moenski 30 avr. 2015

zeer mooie wandeling op bijna niet bewandelde paadjes.De gezamelijke start was ok. Maar het begin van de rondwandeling vonden we niet (was niet duidelijk op onze gps) --> rechtse kant van het ijzeren brugje We zijn dan aan het bruggetje naar links begonnen maar aan de gîtes liep het weer mis waar we van de weg af moesten, stond er een omheining....Everzwijn gespot.

• Photo de FrankrijkinBeeld

FrankrijkinBeeld 30 avr. 2015

Beste Moenski.
    De start van de wandeling is bij Chambres d'Hôtes Les Cessenades. Vanaf de accommodatie loopt u over de weg tot in de haakse bocht. Hier links af het kleine pad in tot op de oude spoorweg. (U kan bij de Chambres d'Hôtes ook starten door over de voormalige camping naar de oude spoorweg te lopen. Vanaf de camping dan rechtsaf de spoorweg op.) Deze oude spoorweg volgen langs het station van Saint Frezal de Ventalon. Weg oversteken en spoorweg weer volgen. Hier na enige honderden meters door de tunnel. Hierna richting Les Esperelles.
    Dank voor jullie reactie.