1,8
3,7

près de Aïn ed Dâra, Mont-Liban (Lebanon)

For English see below.
Pour atteindre le point de départ: conduisez jusqu'à Baskinta puis prenez la route de Sannine. Roulez devant l'Hôtel "Monte Sannine" puis remontez jusqu'au col, là où la route commence à descendre vers la Békaa. Le sentier commence près du campement de Bédouins où vous pouvez garer vos voitures.
Le sentier est facile à suivre. C'est une route carrossable qui convient aux 4x4. Au point dit "To The Sannine Cross" on peut marcher vers l'Ouest jusqu'à la croix de Sannine d'où l'on a par temps clair une vue magnifique vers le littoral. Ou alors vous pouvez allez à la croix de Sannine lors du retour du sommet.
A ce point donc le chemin vers le Sommet est vers l'Est. Faites attention car vous devez quitter un peu plus loin la route carrossable et prendre la crête à votre gauche. Suivez cette crête jusqu'au Sommet. La vue y est superbe à 360 degrés.
La longueur totale du sentier: montée+ descente + bifurcation vers la croix, est de 17 Kms. Il a fallu à notre groupe de marcheurs amateurs 8 heures, ce qui me fait ranger cette randonnée parmi les "difficiles". Le dénivelé total est près de 850m

To reach the starting point : Drive to Baskinta then take the road to Sannine. Drive past the "Monte Sannine" Hotel up to the pass where the road starts to go down towards the Bekaa valley.
The track starts near the bedouin camps, where you can park your car.
The track is easy to follow. It is a dirt road suitable for 4x4 vehicles. At one point (called "To the Sannine Cross") there is way to turn west to the Sannine Cross location from where the view is stupendous. Alternatively you could walk to the Sannine Cross on your way back from the Summit.
So at this point, the way to the peak is Eastward. Pay attention because a little bit further the track leaves the dirt road to take the crest to your left. Follow the crest up to the mountain top. The view from there is great too.
The entire track up + down + the deviation to the Cross location is about 17Kms. It took us (amateur hikers)around 8 hours which I consider to be a "difficult" hike. The combined altitude difference is about 850 m.

• Photo de minah222

minah222 17 sept. 2012

Thanks for the trail details.
    There are several roads that lead to the trail starting point, all are damaged with potholes; an all wheel drive vehicle will help. Once parked near the bedoin tents, the hike is fairly steady and relatively moderate. The views from both the summit and the cross peak are breath taking.
    Unfortunately the trail is laden with litter and all sort of trash especially empty plastic bottles of water and empty hunting cartridges. This seems to be generalized on most hikes in Lebanon. The rule of taking back with you what you bring seems to be unknown or mainly ignored by many hikers and tourists driving all terrain vehicles up the trail.